PIT w Gdańsku. Się opłaca! Samochód trafił „w ręce” zwycięzcy

7 Cze

Przez ponad 4 miesiące trwania kampanii chyba każdy gdańszczanin zetknął się z charakterystycznym plakatem zachęcającym do płaceniu podatków w Gdańsku i udziału w loterii. Akcja spełniła swoje zadanie, bo w loterii udział wzięło niemalże 15 tysięcy gdańszczan, którzy rozliczyli się w gdańskiej skarbówce.

Szczęśliwca, który wygrał hybrydową Toyotę Yaris w wersji premium, poznaliśmy dziś podczas symbolicznej uroczystości przy fontannie Neptuna. – Ogromnie się cieszę. To pierwsza poważna wygrana w moim życiu. Są konkursy, które wymagają wiele zachodu, a w tym przypadku wystarczyło poświęcić naprawdę tylko chwilę. Jeszcze dziś „przetestujemy” w praktyce naszą nagrodę – zapowiadał pan Michał, który nowe auto odbierał z całą rodziną.

Wiceprezydent Gdańska, Aleksandra Dulkiewicz, której miała przyjemność wręczyć kluczyki, podkreślała, że debiut wypadł bardzo obiecująco. – Co prawda szczegółowe podsumowanie akcji będzie możliwe dopiero po wakacjach, kiedy otrzymamy odpowiednie dane z Urzędu Skarbowego. Niemniej, już dziś można stwierdzić, że to dobra inicjatywa. Duże zainteresowanie oraz pozytywna kampania, uświadamiająca na co przeznaczane są lokalne podatki oraz zachęcająca do płacenia ich w Gdańsku, to argumenty przemawiające za kontynuacją akcji – zapewniała wiceprezydent.

W kampanii udział wzięło też 5 ambasadorów: hinduski przedsiębiorca – Anish Sarafa, bydgoszczanin Pawła Stawickiego – Szefa Kuchni Restauracji Mercato, socjolożkę – Agnieszkę Anielską, która na Politechnice Gdańskiej dba o relacje z absolwentami i otoczeniem biznesowym, kapitana biało-zielonych –Sebastiana Milę oraz włoskiego dziennikarza i przewodnika Roberto Polce. Zadaniem ambasadorów tej kampanii było przekonywanie gdańszczan jak ważne jest płacenie podatków dla rozwoju ich oraz miasta. Piąta ambasadorka, pochodzącą z Ukrainy Natalija Shkinder, wykonała bardzo miły gest podczas uroczystości i przekonywała zebranych: – Gdańsk jest wspaniałym miastem i powiem szczerze, bardzo bym chciała zostać tu już na zawsze.

Kampania zachęcająca do rozliczanie podatku w Gdańsku została przeprowadzona po raz pierwszy. Była prowadzona w dwóch etapach. Pierwszy etap miał charakter społeczny i starano się uświadomić mieszkańcom, że płacąc PIT w Gdańsku mogą liczyć na wymierne korzyści dla siebie i swoich rodzin. W drugim etapie Miasto zachęcało „nowych” i „starych” podatników do udziału w loterii. W puli nagród loterii były 42 nagrody, a wśród nich Toyota Yaris Hybrid w wersji premium, rowery miejskie, konsole i drobny sprzęt AGD. W loterii mogli wziąć udział wszyscy gdańszczanie, którzy rozliczyli swój PIT za 2016 rok w gdańskim Urzędzie Skarbowym.

Losowanie przeprowadzili członkowie komisji nadzoru nad loterią w dniu 15.05.2017.

Losy zostały zweryfikowane, a zwycięzcy poinformowani o procedurze odbioru nagród. Zgodnie z regulaminem mogą je odebrać do 13.07.2017 r.

Cel kampanii
Zachęcenie osób mieszkających w Gdańsku do rozliczenia PIT-u w mieście, w którym na co dzień żyją, studiują i pracują. Uświadomienie mieszkańcom, że rozliczając PIT w Gdańsku mogą liczyć na wymierne korzyści dla siebie, swoich rodzin oraz dla miasta –mój podatek to lepszy chodnik, siłownia „pod chmurką”, nowszy plac zabaw, dodatkowe miejsca w żłobku i przedszkolu, nowoczesny basen, lepsza komunikacja. W aspekcie długofalowym – płacenie podatków w mieście, w którym mieszkają oznacza lepszą jakość życia

Kampania w liczbach:
14 801 gdańszczan zarejestrowanych w loterii
17 000 ulotek dystrybuowanych mieszkańcom
3000 gadżetów dystrybuowanych m.in. gdańszczanom, którzy zarejestrowali się w loterii na terenie centrów handlowych
1444 plakatów w komunikacji publicznej, wiatach przystankowych i wspólnotach mieszkaniowych
240 spotów radiowych
41 dni funkcjonowania stoiska informacyjno–rejestracyjnego w największych centrach handlowych
5 tygodni kampanii w siłowniach
4 tygodnie kampanii w kinach
4 wizyty z punktem informacyjno-rejestracyjnym w gdańskich centrach biznesowych.

Źródło: Informacja prasowa.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.