Social Media potęgą są i basta!

2 Lut

Natalia Hatalska, Maciej Budzich, Michał Sadowski i Karol Wnukiewicz – „demiurdzy” mediów społecznościowych w Polsce uświetnili pierwszy „Social Media Convent”, który zorganizowano w gdańskim Starterze.

3miasto jak magnes przyciąga znanych w sieci ludzi. W gościnne progi STARTERA jednego dnia zawitał bloger Maciek Budzich, który jest swoistym guru kreującym rzeczywistość, potrafiącym przekonać do zmiany decyzji samego premiera. Tusk zamierzał ocenzurować internet. Budzich na swoim blogu wywołał szeroko zakrojoną dyskusję z internautami. Skończyło się na zaproszeniu Budzicha (jako twarzy polskiego internetu ) przez kancelarię premiera do zorganizowania debaty i po niej do wycofania się Tuska z wprowadzenia cenzury. Następnego dnia odbył się Social Media Convent, który wyjaśniał zjawisko fenomenu SM.

Maciej Budzich - fot. SzuSzu
Maciej Budzich – fot. SzuSzu

Maciej Budzichhttp://www.blog.mediafun.pl opowiadał o swoim blogu, odbiorcach, o tym, jak budować markę i co dzięki temu się zyskuje.

Mówił także o ABC blogerów, o tym, jak działa w sieci, o tym, co lubi a czego nie. Bloger zna swoją społeczność i wie, jak się z nią komunikować.

Social Media Convent to wydarzenie, które ma zagościć na stałe w kalendarzach osób, zajmującychsię komunikacją w mediach społecznościowych. Niezwykle ekspresyjnie poprowadził go Duńczyk Lasse Chor z Doliny Krzemowej. Ciekawe, że jego biuro mieści się rzut beretem od głównej siedziby Facebooka.

Ideą spotkania było pokazanie, w jaki sposób biznes powinien korzystać z mediów społecznościowych i jak wykorzystać ten kanał w budowaniu relacji marki z klientem, uwzględniając także sprzedaż.

Lasse Chor - fot. SzuSzu
Lasse Chor – fot. SzuSzu

SMC składało się z trzech paneli :

– Social Media Trends ( o pomysłach i przykładach wykorzystania mediów społecznościowych w biznesie i o najnowszych trendach )
– Case Study Festival ( konkurs, w którym zmierzyły się agencje z całego kraju )
– Social Media Superstars ( test wiedzy i umiejętności dla specjalistów )

Marta Laskowska i Karolina Janik mówiły o tym, że podstawą jest rozmowa ( P2P), codzienna relacja z klientem, o której firmy zapominają, Żyjemy w pokoleniu nanosekundy ( nie mam czasu, nie czekam – ale oczekuję, wybaczam). Ludzie oczekują profesjonalnej obsługi. Należy budować pozytywny wizerunek i zdobywać zaufanie.

Karolina Janik i Marta Laskowska - fot. SzuSzu
Karolina Janik i Marta Laskowska – fot. SzuSzu

Michał Sadowski z Brand24 opowiadał o monitoringu w sieci w prelekcji „Jak odnaleźć i zrozumieć klienta w sieci? Trendy w monitoringu w internecie”.

Michał Sadowski - Brand 24 - fot. SzuSzu
Michał Sadowski – fot. SzuSzu

Rafał Janik z Think Media zadał pytanie ” A dlaczego nie Twitter?”. O Twitterze w Polsce i na świecie i dlaczego w Polsce nie jest aż tak popularny.

Rafał Janik - Think Media - fot. SzuSzu
Rafał Janik – fot. SzuSzu

O dwóch pułapkach social media, czyli dlaczego mierzymy to, co potrafimy, a nie to, co powinniśmy i o tym, kiedy agencja osiąga sukces, a kiedy oszukuje klienta mówił Michał Górecki z Grupy Heureka. Celem nie jest angażowanie społeczności. To jest ŚRODEK. Nie należy iść na skróty, bo można wpaść w pułapkę. Nawet dwie.

Michał Górecki - Grupa Heureka - fot. SzuSzu
Michał Górecki –  fot. SzuSzu

Wspomnienia 2012 i prognozy na 2013 – SM Optymisation, ROI i KPI – tym zajął się Jan Zając z SoTrender. „Mówimy partia, a w domyśle Lenin, mówimy social media – myślimy FB”. Jakiekolwiek decyzje podejmujemy w oparciu o dane.

Jan Zając - SoTrender - fot. SzuSzuJan Zając – fot. SzuSzu

Aleksandra Mokwa i Ewa Salamon - fot. SzuSzuAleksandra Mokwa i Ewa Salamon – fot. SzuSzu

Aleksandra Mokwa i Ewa Salamon o tym, że ,,Gdańsk jest wszędzie. Wszędzie gdzie trzeba”. O komunikacji z mieszkańcami i turystami, o tym, co inni mówią o mieście, o organizacji imprez i koordynacji poprzez różne kanały. Zaufanie, przepływ informacji, sprawna reakcja, elastyczność, pasja, bycie up-to-data to podstawa działania.

Paweł Suchecki i Piotr Wójcik z BuzzMedia i Rekomenduj.to
Paweł Suchecki i Piotr Wójcik – fot. SzuSzu

Paweł Suchecki i Piotr Wójcik z BuzzMedia i Rekomenduj.to wskazywali, jak ważne są rekomendacje w życiu codziennym, Ludzie ufają swoim znajomym i kupują produkty bądź też korzystają z usług dzięki poleceniom. Rekomendacja jest znacznie skuteczniejsza niż reklama. No i przede wszystkim – tania.

Filip Cieślak - fot. SzuSzu
Filip Cieślak – fot. SzuSzu|

O Sport.wp.pl po mistrzostwie na Fejsie – case Euro 2012 opowiedział Filip Cieślak z Wirtualnej Polski. W jaki sposób zwiększono liczbę osób, korzystających z serwisu i jak osiągnięto czołówkę w rankingu stron sportowych wykorzystując Mistrzostwa Europy – Euro 2012.

Karolina Kurcwald - fot. SzuSzu
Karolina Kurcwald – fot. SzuSzu

Karolina Kurcwald z GetResponse wystąpiła z prelekcją „Global Social Media from Poland, with Love”. SM nie zna granic.

O Social Media, emocjach, które uzależniają mówiły Zuzanna Rutkowska i Inez Białobrzeska z Livebrand. SM to komunikacja, powiązanie, wspólne przeżywanie, treść i zabawa. Według prelegentek strategia to DNA, które sprawi, że marka stanie się niepowtarzalna.Treść musi być użyteczna, a żyjemy w kulturze obrazkowej.

Zuzanna Rutkowska i Inez Białobrzeska - fot. SzuSzuZuzanna Rutkowska i Inez Białobrzeska – fot. SzuSzu

W konkursie wystąpili :

Kapitan Niepalny – Toolbox Creative Communications
Kibic je jak lubi! czyli jak zaplanować i przeprowadzić efektywny konkurs na FB – marka Roleski – Trendmaker
Małe jest wielkie – Volkswagen up! – Jazda próbna na Facebooku – OX Media
Instagramers Gdańsk, Gdynia, Sopot and pomorskie – marka IgersGdańsk – Inspiros Consulting
Opengraph Kwejk.pl – Fanpoint
Eksperci Tesco na wejściu podbijają Facebooka! – Lemon Sky
Fashion City – gra społecznościowa – Gameboxed / Fabryka Idei

Po burzliwych obradach, jury nagrodziło wyróżnieniem IgersGdańsk, III nagrodą – Gameboxed, II – Lemon Sky a I miejsce zdobył Fanpoint za Opengraph.

fot. Feeltz
fot. Feeltz

Gościem specjalnym był robiący przepiękne foty fotografik Milan Radisic z Węgier.

Po oficjałce, goście mogli pobawić się i nawiązać bliższe kontakty na wieczornym AfterParty w gdańskim klubie Terminal.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.