Social Media Convent – konferencja dla branży marketingowej poświęcona tematyce mediów społecznościowych – odbędzie się po raz drugi 21 lutego 2014 r. w Gdańskim Inkubatorze Przedsiębiorczości STARTER. Spotkanie poprowadzi ponownie Lasse Chor. W czasie konferencji zaplanowano dwie główne części – Social Media Trends i drugą edycję konkursu dla agencji – Case Study Festival.
Social Media Convent to ogólnopolska impreza, na której poruszana jest tematyka komunikacji firm i marek w social media, prezentowane są trendy, dobre praktyki, podsumowania i prognozy czy też problemy i wyzwania branży marketingowej i social media w Polsce. W czasie konferencji przedstawiane są też liczne case studies m. in. podczas konkursu Case Study Festival, w którym agencje rywalizują o tytuł najlepszych. Prelegenci występujący w głównej części Social Media Trends mają na wystąpienie maksymalnie 30 minut, dzięki czemu uczestnicy otrzymują maksimum wiedzy w krótkim czasie. Tak jak w poprzedniej edycji, uczestnicy będą mieli okazję sprawdzić się też w zmaganiach indywidualnych.
W gronie prelegentów drugiej edycji znaleźli się m. in. Michał Górecki, Michał Sadowski, Dima Słupczyński, Monika Czaplicka, Aleksandra Mokwa, Yuri Drabent, Jan Zając i Hubert Tworkowski.
W tygodniu poprzedzającym Social Media Convent w gdańskim Inkubatorze STARTER odbywają się spotkania z ekspertami w tematyce media i social media, którzy opowiedają o kampaniach marketingowych m.in. dużych i znanych marek.
– Sukces pierwszej edycji Social Media Convent przerósł nasze najśmielsze oczekiwania, przy organizacji drugiej mamy więc bardzo wysoko postawioną poprzeczkę. Cały nasz zespół intensywnie pracuje, by zapewnić uczestnikom jak najciekawsze prezentacje i oczywiście – niezapomnianą atmosferę, z której konferencja słynie. W tym roku możemy się spodziewać na pewno jeszcze bardziej niestandardowych form prezentacji, zachowamy nieoficjalny charakter wydarzenia, przygotujemy też kilka niespodzianek – mówi Marta Laskowska, pomysłodawczyni i koordynatorka projektu.
Żeby najlepiej podsumować czym jest Social Media Convent, poprosiliśmy o wypowiedzi uczestników i prelegentów pierwszej edycji:
– Wśród prelegentów i słuchaczy Social Media Convent spotkasz najciekawszych ludzi z branży social media w Polsce. Warto tam być także ze względu na nieformalne spotkania i rozmowy w trakcie i po godzinach. Polecam! – mówi dr Jan Zając, Sotrender i Uniwersytet Warszawski.
– Przyjeżdżając na pierwszy Social Media Convent nie miałem większych oczekiwań. Obserwowałem zajawki, listę prelegentów. Domyślałem się, że będzie na poziomie, ale i tak mnie zaskoczono. Przede wszystkim atmosfera. Każdy, dosłownie każdy mógł się czuć jak VIP, mega atmosfera do networkingu i to czego brakuje mi na wielu konferencjach – dynamika. Tak, zachowanie krótkiego czasu wystąpień, luzu, humoru ze strony prelegentów i prowadzących konferencję. Oto najlepszy sposób na dzielenie się i chłonięcie wiedzy. Zwłaszcza na uwagę zasługiwał konkurs na najlepsze case study i after party. O tym drugim nie mogę zbyt dużo napisać, ale mam nadzieję, że w niedługiej przyszłości dziewczyny z Feeltz znowu powtórzą swój sukces – mówi Jakub Prószyński, community manager w Monday PR i twórca Pijaru Koksu Blog.
– Miałam przyjemność być na pierwszym Social Media Convencie. Było niesamowicie – dowiedziałam się wielu rzeczy, poznałam masę osób, z którymi utrzymuję zawodowy i prywatny kontakt. O afterparty nawet nie będę wspominać. Gdańsk – najbardziej przyjazne miasto dla social media, Inkubator ze swoim magicznym pokojem i fajnym układem przestrzennym.. byłam pewna, że chcę pojawić się na kolejnym – w końcu to najlepsza konferencja branżowa w Polsce! – mówi Monika Czaplicka, autorka książki „Zarządzanie kryzysem w social media”.
Partneremi konferencji są: Miasto Gdańsk, Gdański Inkubator Przedsiębiorczości STARTER, Brand24, Sotrender, Fokus, SoCommerce, Aula Polska, Social Poznań.
A tak było na pierwszej edycji Social Media Convent:
Szczegółowy program:
Druga edycja Social Media Convent podzielona jest na dwie części DAY & NIGHT
08:30 – 09:30 – Rejestracja uczestników
09:30 – 12:00 – Social Media Trends I
Rozpoczęcie konferencji
powitanie, rozgrzewka
Yuri Drabent, Lubię to
What’s hot – co się dzieje i na co warto zwracać uwagę, czyli całkowicie subiektywny przegląd wydarzeń, trendów i akcji w social świecie
Aleksandra Mokwa, Miasto Gdańsk
Twitter w służbie miasta
Michał Sadowski, Brand24
Przyszłość monitoringu social media
Dariusz Szpak, OX Media
Słuchaj, mów, przekonuj – Facebook i co dalej?
Sebastian Bykowski, Press Service Monitoring Mediów
Nieważne kto zaczął, ważne – jak to się skończy? Mechanizmy kryzysów we współczesnych mediach.
12:00 – 12:45 – Lunch
12:45 – 16:00 – Social Media Trends II
Michał Górecki, koszulkowo.com
Oczy, rozum i serce – podstawowe narzędzia marketera
Stephen D. Mull – Ambasador Stanów Zjednoczonych
Rafał Janik, SoCommerce
Twitter 2013/2014 w Polsce
Ali Jafari, Twitter
#Marketing the Moment
Mateusz Belattaf, GetFokus.com
Skup się na tym co istotne – analityka social media
SMC NIGHT
18:00 – 21:00
Hubert Tworkowski, Jan Zając, Sotrender
Sprawa wielkiej wagi – rosnące znaczenie społecznościowej obsługi klienta
Monika Czaplicka, czaplicka.eu
Jak się nie dać trollom?
Social Media Super Star
Contest (by Monika Czaplicka)
Case Study Festival
Contest
Około godziny 21:00 start Afterparty – Garage Party w Inkubatorze Starter.
Źródło: informacja prasowa