Mobilna rewolucja, która wynagrodzi twoją rozrywkę na mieście

24 Wrz

Piątkowy wieczór. Przechodzisz obok klubu, a twój telefon podpowiada ci, że w środku spotkasz znajomych. Jeśli zdecydujesz się wejść teraz, nie będziesz musiał płacić za wstęp, a przy barze czekać na ciebie będzie piwo. Każde następne zamówienie przybliży cię do kolejnych nagród. Brzmi zachęcająco?

Przy pomocy technologii iBeacon wspieranej przez Apple, taki scenariusz staje się możliwy do zrealizowania.  Everytap to aplikacja mobilna, która jest pierwszym krokiem do realizacji tej wizji. Jej twórcy postawili sobie za cel zrewolucjonizowanie nudnego modelu istniejących programów lojalnościowych w restauracjach, klubach i wszystkich miejscach związanych z rozrywką.

Everytap umożliwia otrzymywanie nagród nie tylko za złożone zamówienie, ale też za same wizyty w danym miejscu i ilość spędzonego w nim czasu. Zdobyte w ten sposób punkty użytkownicy mogą wymieniać na darmowe lunche, drinki i limitowane gadżety. Dzięki technologii iBeacon cały proces odbywa się szybko i sprawnie. Beacony pozwalają wywoływać zaplanowane reakcje w telefonach, gdy te znajdą się w jego zasięgu. Urządzenia mobilne oferują rozwiązanie, która pozwala sprzedawcom budować bardziej osobiste relacje z klientami, którzy mają możliwość skorzystania z promocji „tu i teraz”.
SONY DSC

– Użytkownicy Everytap, wchodząc do miejsc współpracujących z nami, witani są interesującą notyfikacją. Istnieje też możliwość premiowania bonusem samych wizyt mówi Adam Pachucki, współtwórca aplikacji. – Na przykład za kolejne pojawienie się w klubie można dostać darmową wejściówkę lub odebrać wybrany drink przy barze.

Współpracujące z Everytap miejsca doceniają bezproblemowość i prostotę całego procesu. – Klienci, chcąc nabić punkty za zamówienie, wybierają w aplikacji liczbę przysługujących im punktów, po czym przykładają telefon do udostępnionego przez nas niewielkiego urządzenia, zwanego beaconem. Nam pozostaje jedynie zerknięcie, czy zamówienie na telefonie zgadza się z tym faktycznym – zdradza Darek Borowczak, współwłaściciel restauracji “bliżej” z Gdyni. –Odbieranie nagród wygląda podobnie.

SONY DSC

Twórcami projektu jest trójmiejski zespół, działający już wcześniej w branży rozrywkowej. – Zbudowaliśmy setki relacji biznesowych z restauratorami z całej Polski, którzy chętnie podchodzą do wprowadzenia u siebie naszego rozwiązania – zapewnia Maciej Piwko odpowiedzialny za sprzedaż. – Aktualnie testujemy Everytap głównie w Trójmieście i Warszawie, obsługując łącznie ponad 20 miejsc. Pojawienie się w kolejnych miastach to tylko kwestia czasu. Bardzo nas cieszy, że mamy już propozycje wdrożenia aplikacji również za granicą.

 

Twórcy aplikacji Everytap
Twórcy aplikacji Everytap

Pierwsza wersja Everytap nie tylko nagradza użytkowników za dobrą zabawę, ale też pozwala im na szybkie sprawdzenie najważniejszych informacji o partnerskich lokalach. Krótki opis miejsca, możliwość nawigacji do niego dzięki integracji z JakDojade – to dodatkowe korzyści dostępne dla użytkowników. Niebawem należy spodziewać się kolejnych udoskonaleń.

– Niedługo zaproponujemy alternatywę dla pieczątek otrzymywanych przy wejściu do klubu – mówi Kamil Łukasiewicz, jeden z projektantów aplikacji. – Wiemy też, jak wykorzystać technologię iBeacon do wygodniejszego składania i opłacania zamówień przy barze, czy kupowania biletów, stojąc w kolejce na koncert. Chcemy, by nasi użytkownicy, wychodząc na miasto, mogli zostawiać swoje portfele w domach.

Do niedawna realizacja tych pomysłów wykraczała poza możliwości techniczne, dziś dzięki beaconom wszystko się zmieniło. Nie bez powodu w środowisku branżowym urządzenia te uznawane są za tzw. the next big thing. Co ciekawe, okazuje się, że polskie firmy wywodzące się z Gdańska, niosą sztandar tej dziejącej się na naszych oczach mobilnej rewolucji.

Fot. Archiwum prywatne

2 Replies to “Mobilna rewolucja, która wynagrodzi twoją rozrywkę na mieście

  1. Pingback: Wizja przedsiębiorczych, czyli INTERIZON DAY 2014 | my3miasto.pl

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.