Coca-Cola otwiera się na startupy

6 Gru

Coca-Cola dołącza do 3. edycji programu MIT Enterprise Forum CEE, skupiającego najlepsze startupowe technologie z regionu Europy Środkowo-Wschodniej Spółki systemu Coca-Cola w Polsce chcą wesprzeć w rozwoju młode firmy, które tworzą unikatowe rozwiązania w obszarze marketingu, nowych technologii oraz zrównoważonego rozwoju. Startupy otrzymają pomoc w rozwoju biznesu w Polsce, a także będą miały szansę na pilotażowe wdrożenie ich projektu w kwocie do 200 tysięcy złotych. 13 grudnia firma zaprasza na wydarzenie specjalne – Coca-Cola Open Doors Day x MIT EF CEE.

Coca-Cola i MIT Enterprise Forum CEE będą przyciągać do Polski najlepsze startupowe technologie z regionu Europy Środkowo-Wschodniej. Dla firm systemu Coca-Cola to szansa na dotarcie do innowacyjnych rozwiązań, zaś dla startupów to możliwość współpracy z firmą, której produkty docierają do blisko 590 milionów konsumentów w ponad 200 krajach.

Świat stoi dziś przed ogromnymi wyzwaniami – takimi jak problem z gospodarką opakowaniową, zasobami wodnymi czy zmianami klimatycznymi. Świadomi tego, jaką rolę odgrywają w gospodarce i społeczeństwie tak duże firmy jak nasza, chcemy być częścią rozwiązań odpowiadających na obecne wyzwania. Ale żeby tego dokonać musimy działać razem – z zaangażowanymi partnerami, którzy swoją kreatywność i przedsiębiorczość wykorzystują do tworzenia lepszej przyszłości – mówi Jaak Mikkel, General Manager w Coca-Cola HBC Polska i Kraje Bałtyckie.

Dołączenie globalnej marki, jaką jest Coca-Cola do grona partnerów programu MIT Enterprise Forum CEE to ogromna wartość dodana, przede wszystkim dla startupów uczestniczących w programie. Od dziś przedsiębiorcy-innowatorzy będą mogli, ręka w rękę współpracować z liderem światowego rynku – mówi Łukasz Owczarek, Head of Acceleration w MIT Enterprise Forum CEE. – Współpraca z tak dobrze rozpoznawalną marką nie tylko w Polsce, ale i na całym świecie, daje nam możliwość wzmocnienia globalnego zasięgu działania akceleratora i przyciągnięcia do programu najbardziej interesujących startupów z regionu CEE. Wspólnie chcemy stawić czoła wyzwaniom, przed którymi świadomie stoi obecnie nie tylko Coca-Cola, ale przede wszystkim cały świat – dodaje Owczarek.

Współpraca z Coca-Cola
W ramach realizowanego programu akceleracji, Coca-Cola poszukuje startupów, które nie tylko chcą odnosić sukcesy i osiągać zyski, ale również wykorzystują swoją działalność do rozwiązywania największych problemów, z którymi mierzy się świat. Firma wskazuje kluczowe obszary, w ramach których poszukuje innowacyjnych rozwiązań – marketing i nowe technologie (MarTech), a także zrównoważony rozwój (Sustainability). Nieustannie pracujemy nad tym, aby zmniejszać ślad węglowy przy produkcji, a także jeszcze efektywniej realizować ideę Świata Bez Odpadów. Jednocześnie wciąż usprawniamy nasze procesy obsługi, sprzedaży i promocji, aby odpowiadać na potrzeby naszych konsumentów 24 godziny, 7 dni w tygodniu – mówi Jakub Radzikowski, Experiencial Marketing Manager.

– Wierzymy, że dzięki współpracy z MIT EF CEE dotrzemy do najbardziej kreatywnych przedsiębiorców
w tej części Europy, którzy będą mieli szansę zrealizować swoją wizję i razem z nami dokonać realnych zmian, wdrażając najnowocześniejsze rozwiązania na rzecz środowiska, zrównoważonej produkcji czy handlu przyszłości – mówi Izabela Głodek, Dyrektor Marketingu w Coca-Cola Poland Services na Polskę i Kraje Bałtyckie. –  Jesteśmy również otwarci na projekty spoza tej listy, jeżeli tylko będą wpisywały się w specyfikę naszej działalności i będą miały potencjał realizacji na dużą skalę – przyznaje.

Startupy, które zakwalifikują się do 3. edycji programu MIT Enterprise Forum CEE, uzyskają dostęp do specjalnego zespołu ekspertów, unikalnego know-how, a także zaplecza technicznego i technologicznego firmy. Uczestnicy akceleratora otrzymają pomoc w rozwoju ich biznesu w Polsce, a najlepsze pomysły będą mogły zostać zrealizowane na rynku globalnym.

Coca-Cola Open Doors Day x MIT EF CEE
Choć oficjalnie rekrutacja do 3. edycji programu MIT Enterprise Forum CEE wystartuje dopiero
w styczniu 2020, przedstawiciele firmy już dziś zapraszają do rozmów. W tym celu 13 grudnia 2019
w Warszawie, w siedzibie Coca-Cola HBC Polska, zostanie zorganizowane wydarzenie specjalne pod nazwą Coca-Cola Open Doors Day x MIT EF CEE. W trakcie dnia otwartego przedstawiciele startupów z Polski i z zagranicy będą mogli osobiście poznać ekspertów ds. innowacji, zaprezentować im swoje pomysły oraz porozmawiać o możliwościach współpracy, a także uzyskać informacje na temat startującej z początkiem nadchodzącego roku rekrutacji do programu akceleracji MIT Enterprise Forum CEE. Warunkiem uczestnictwa w wydarzeniu jest złożenie aplikacji poprzez stronę internetową: www.eventbrite.com/e/coca-cola-open-doors-day-x-mit-ef-cee-tickets-84588764271

O programie MIT Enterprise Forum CEE
MIT Enterprise Forum CEE to akcelerator adresowany do startupów technologicznych z Polski oraz – od początku 2019 roku – do przedsiębiorców z pozostałych krajów Europy Środkowo-Wschodniej. Swoim zasięgiem obejmuje Polskę oraz czternaście państw: Czechy, Słowację, Węgry, Austrię, Rumunię, Słowenię, Chorwację, Serbię, Bułgarię, Ukrainę, Białoruś, Litwę, Łotwę oraz Estonię. Akceleracja jest realizowana pod patronatem najbardziej prestiżowego i znanego ze współpracy ze startupami ośrodka naukowego na świecie – Massachussets Institute of Technology, który od lat budzi szerokie zainteresowanie wśród wynalazców i firm. Przez cztery lata funkcjonowania programu w Polsce, do akceleratora zgłosiło się ponad 2 500 różnych startupów. Do dziś akcelerację w ramach przeszło ponad 120 startupów z Polski. Program MIT Enterprise Forum CEE jest częścią globalnej sieci, która posiada swoje oddziały w USA, Grecji, Hiszpanii, Izraelu, Turcji i Pakistanie.

Udział w wydarzeniu jest bezpłatny, ale wymagana jest rejestracja.

Źródło: Informacja prasowa.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.