Hera, koka, hasz, LSD – jak zarobić na swój pomysł?

20 Maj

W ciągu 24 godzin Karolina Czarnecka, wyróżniona Nagrodą Specjalną podczas Konkursu „Pamiętajmy o Osieckiej”, zebrała na portalu polakpotrafi.pl całą kwotę potrzebną do stworzenia teledysku śpiewanej przez nią popularnej w sieci piosenki. Jak wypromować swój projekt, aby porwał ludzi i otrzymał wsparcie? Jak go przygotować, jakich błędów unikać i jak nim zarządzać po uzyskaniu wsparcia – dowiecie się 28 maja w Instytucie Kultury Miejskiej w Gdańsku.

Karol Król, prezes zarządu Crowdfunding.pl 28 maja w godz. 15.00-19.00 poprowadzi warsztaty poświęcone finansowaniu projektów muzycznych, a 29 maja w godz. 14.00-19.00 indywidualne rozmowy i konsultacje swoich pomysłów.

Chcemy podkreślić dużą moc oddziaływania, jaką ma finansowanie społecznościowe. Istnieje kilka platform pozwalających zbierać pieniądze za pomocą crowdfundingu – m.in. polakpotrafi.pl, wspieramkulture.pl czy wspieram.to. Oferując osobom wspierającym określone gratyfikacje, np. płytę z podpisem czy bilety na wydarzenie, artyści i artystki zbierają w kilka lub kilkanaście dni kwoty pozwalające na realizację wymarzonego projektu. Przyglądamy się temu, ile projektów z Gdańska i Metropolii jest obecnie w procesie zbierania funduszy. Zastanawiamy się nad tym, jak wspierać lokalne, oddolne inicjatywy realizowane przez platformy crowdfundingowe. Pierwszym pomysłem są organizowane przez nas warsztaty i konsultacje – mówi Natalia Brylowska z Obserwatorium Kultury Instytutu Kultury Miejskiej.

Warsztaty poświęcone społecznościowemu finansowaniu projektów muzycznych odbędą się 28 maja, w godz. 15.00-19.00 w IKM. Poprowadzi je Karol Król, który opowie o typach finansowania społecznościowego i dostępnych platformach, o historiach sukcesów odniesionych dzięki crowdfundingowi, ale też o błędach i potknięciach, jakich należy się wystrzegać. Po warsztatach, uczestnicy i uczestniczki będą wiedzieli jak przygotować projekt, jakie powinien spełniać wymagania, by nadawał się do finansowania przez crowdfunding, jak oszacować budżet i bonusy dla wspierających i jak zarządzać nim w trakcie realizacji.

Warsztaty są bezpłatne, obowiązują zapisy pod adresem mailowym natalia.brylowska@ikm.gda.pl (w warszatatach może uczestniczyć maksymalnie 12 osób). W zgłoszeniu należy podać krótki opis projektu, w jakim chciałoby się wykorzystać crowdfunding i wiedzę z warsztatów.

Na indywidualne konsultacje dla osób chcących zamieścić swój projekt na platformie crowdfundingowej zapraszamy 29 maja w godz. 14.00-19.00. Podczas spotkania będzie można uzyskać wsparcie w wypełnianiu karty projektu, wyboru portalu, ułożenia harmonogramu i planu marketingowego. Każdy uczestnik konsultacji otrzyma e-booka „Crowdfunding. Od pomysłu do biznesu, dzięki społeczności” oraz możliwość publikacji informacji po starcie projektu na crowdfunding.pl. Konsultacje są bezpłatne – dodaje organizatorka.

Dodatkowo, w ramach trwającego od maja do września Bibliocampu organizowanego przez Wojewódzką i Miejską Bibliotekę Publiczną w Gdańsku, 27 maja o godz. 18.00 w IKM odbędzie się spotkanie z Karolem Królem oraz Przemkiem Corso. Tematem rozmowy będą możliwości stosowania crowdfundingu w projektach wydawniczych, omówione będą także wyniki raportu Fundacji Centrum Gospodarki Społecznościowej na temat projektów sfinansowanych dzięki crowdfundingowi w Polsce.

Źródło: Informacja prasowa.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.