Przedsiębiorcza Kobieta inaczej. Mężczyźni dla Kobiet

23 Mar

Przedsiębiorcza Kobieta Trójmiasto” wróciła po zimowej przerwie. W Olivia Sky Club odbyło się pierwsze tegoroczne spotkanie, zorganizowane przez Studenckie Forum Business Centre Club. Spotkanie wyjątkowo poprowadzili mężczyźni, zaś kobiety mogły posłuchać męskiego punktu widzenia na temat bycia przedsiębiorczym.

Michał Matysiak, właściciel How2Foto, opowiedział o tym jak rozpocząć własną działalność, jednocześnie robiąc to, co kochamy.

Kiedy będziecie chciały rozpocząć własny biznes, przeanalizujcie rynek pracy i pomyślcie, co może się przydać. Wróćcie do umysłu dziecka, do tego, o czym marzyłyście gdy byłyście mniejsze i pozwólcie tym marzeniom ujrzeć światło dzienne. Praca i pasja w jednym, to najlepsze połączenie z możliwych – przekonywał Michał Matysiak.

Kolejny mówca, Rafał Kruczkowski, opowiedział szczerą prawdę o prowadzeniu firmy – ,,Dlaczego firma jest kobieta, a biznesplan mężczyzną”?

Im wcześniej zaczniecie zdawać sobie sprawę jak plasujecie się na rynku pracy, tym większy macie wpływ na rozwój spraw w przyszłości. Zidentyfikujcie źródło waszej przewagi – unfair advantage, wasza cecha lub umiejętność, która nie może być w łatwy sposób skopiowana – radził Rafał Kruczkowski.

Postrzeganie firmy, networkingu oraz informacji zwrotnej na temat produktu to trzy podstawowe różnice w opiniach kobiet i mężczyzn. Kobiety są w stanie wykonywać kilka zadań jednocześnie i mają większe poczucie ryzyka, dzięki czemu zapobiegają różnym sytuacjom myśląc naprzód. Mężczyźni natomiast tworzą świetne plany i potrafią się doskonale trzymać prognoz i nic nie jest w stanie wytrącić ich z równowagi. Właśnie dlatego biznesplan jest mężczyzną, a firma kobietą! – stwierdził.

Po dwóch prelekcjach nastąpiła przerwa networkingowa, potrzebna do nawiązania nowych relacji towarzysko–biznesowych.

Jako ostatni wystąpił Bartosz Mańkowski, specjalista od internetowego marketingu, który opowiedział  ,,Jak odnaleźć swoją markę i pokazać ją światu”?

Najważniejsze by tworzyć markę autentyczną. Ludzie lubią historie od zera do milionera, np historię dziewczyny z sąsiedztwa, która osiągnęła niesamowity sukces. Takie marki są autentyczne, ponieważ pozwalają się ujawnić odbiorcy, przez co tworzy się cenna więź przedsiębiorca–odbiorca. Czym jest marka osobista? Jak zakładamy firmę stwórzmy wizję, jeśli nie podejdziemy do siebie jak do firmy, nigdy nie osiągniemy sukcesu. Firma to ja – przekonywał Bartosz Mańkowski.

Zanim jednak zaczniecie budować markę, zróbcie audyt, sprawdźcie jak was widzą bliscy i przyjaciele. Przekonajcie się czy wasz pomysł na biznes jest dobry, sprawdzając jak się przyjmie wśród znajomych. Twoja marka musi być łatwa do zapamiętania, żyjemy w środowisku konkurencyjnym. Stań się nieprzewidywalny dla konkurencji! – podpowiedział Bartosz.

mat
Organizatorki ze SFBCC – fot. Mateusz Dębowski

Spotkanie zakończyła loteria wizytówkowa, która była miłym zwieńczeniem tego wieczoru!

Fot.tyt.: Mateusz Dębowski

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.