Marka w opałach. Jak przygotować się na czarny PR marki?

18 Maj

20.05.2015 w Villi Antonina w Sopocie odbędzie się kolejne spotkanie Lady Business Club oraz Akademii Marki z Klasą, ogólnopolskich i prestiżowych organizacji, które zapraszają do udziału w wydarzeniu biznesowym.

Każda osoba, która posiada komputer czy telefon z aparatem fotograficznym może działać jak redaktor programu „Sprawa dla reportera“. Co ma wspólnego  formuła telewizyjnego show z reputacją marki? Dzisiaj porównywalną areną programu Sprawa dla reportera stają się kanały społecznościowe, wyszukiwarki gogle, narzędzia komunikacji czyli internet. Pomyśl o swoim kliencie jak o osobie, która w każdej chwili może wejść w rolę redaktor Jaworowicz a głównym tematem programu jesteś TY i twoja firma. Jeszcze kilka lat temu umieszczane w sieci zdjęcia, opinie, krótkie wpisy, emocjonalne komentarze były ostrożnie dawkowane i najczęściej pojawiały się wśród wąskich grup znajomych, umieszczane na branżowych forach. Dzisiaj od momentu spotkania z klientem do pojawienia się pierwszej opinii upływają sekundy. To zaledwie kilka kliknięć i sugestywny wpis a czasami tylko znak (emotikon) i opinia na twój temat zaczyna się rozprzestrzeniać jak wirus. Jeśli ta opinia jest pozytywna, chętnie przesyłasz i udostępniasz ją dalej, by każdy potencjalny odbiorca mógł się z nią zapoznać. A co jeśli opinia jest negatywna? – pyta Emilia Bartosiewicz, prezes LBC.

Prelegentka wieczoru, ekspert Akademii Marki z Klasą, Katarzyna Kędzierska, rzecznik patentowy, właścicielka Kancelarii Patentowej w Warszawie odpowiada:
W przypadku pojawienia się negatywnych opinii w sieci doradzam udać się do prawnika bez zbędnej zwłoki i w pierwszej kolejności. Jego opinia pokaże wachlarz potencjalnych działań na drodze prawnej, niezależnie od tego, czy i w którym momencie zdecydujemy się takie kroki podjąć. Prawnik doradzi również z jakim rodzajem naruszenia mamy w danym przypadku do czynienia. Może być to naruszenie prawa do wizerunku bądź innego, chronionego dobra osobistego. Często również tego typu krzywdzące działania idą w parze z naruszeniami innych dóbr własności intelektualnej, takich jak prawa autorskie (choćby do naszych zdjęć) bądź prawa do znaków towarowych. W zależności od sytuacji, warto zgłosić się do prawnika specjalizującego się w ochronie dóbr osobistych i wizerunku bądź rzecznika patentowego, gdy w grę wchodzą również inne naruszenia praw własności intelektualnej.

UWAGA WYJĄTKOWO Z POWODU WAGI TEGO TEMATU organizatorki zapraszają na godzinny wykład Katarzyny Kędzierskiej, która w trakcie wieczoru powie jakich pułapek unikać, kiedy decydujemy się na obronę renomy własnej marki i jakie profilaktyczne działania powinna podjąć każda właścicielka firmy, by chronić markę firmy, markę produktu, markę osoby.

Podczas spotkania będzie można:
– Przekonać się, czy podejmowanie kroków prawnych jest właściwe a może jest ostatecznością, która potwierdza, że jesteś w opałach.
– Dowiedzieć się co podlega ochronie w ramach działań twojej firmy.
– Nauczyć się jak rozróżnić inspirację od kopiowania, które narusza prawa chronionej marki i uprawnia cię do działań w jej obronie ?
– Dowiedzieć się jak zwiększysz wartość swoich usług poprzez ochronę marki.

Godzinny wykład to wystarczająca dawka wiedzy, konkretnych rozwiązań, by stać się świadomym zagrożeń. Jak twierdzi nasz ekspert w przypadku naruszenia naszych praw, najważniejsza jest świadomość prawna i profilaktyka. Wcześniej czy później każdy z nas prowadząc biznes spotka się z negatywnymi opiniami i warto przygotować się już dzisiaj.

Drugim prelegentem spotkania będzie Michał Fedorowicz – założyciel i współwłaściciel największej internetowej agencji ochrony wizerunku w sieci Apostołowie Opinii.  Od 2012 Apostołowie Opinii pomogli ponad 700 podmiotom gospodarczym w rozwiązywaniu e-kryzysów.  Firma Apostołowie Marki specjalizuje się w budowaniu, zarządzaniu oraz ochronie wizerunku w internecie.

Z kolei Emilia Bartosiewicz – ekspert e-wizerunku i personal brandingu w internecie, redaktor naczelna www.ladybusiness.pl – przedstawi kilka skutecznych sposobów w tworzeniu pozytywnych treści w sieci, jak również opowie o nowatorskim narzędziu monitorowania marki Brand 24, które dzisiaj na rynku jest najlepszym narzędziem do ochrony i profilaktyki marki, zarówno osoby, jak i produktu.

marka

Plan spotkania:

18:00 Rejestracja gości spotkania i networking
18:30 Przywitanie uczestników spotkania – Emilia Bartosiewicz – Lady Business Club, Ewa Czertak – Akademia Marki z Klasą
18:40 Jak chronić swoją markę? Katarzyna Kędzierska
19:40 Nawiązywanie relacji – przerwa
20:00 Jak walczyć z internetowymi hejterami i dbać o wizerunek marki w internecie – Michał Fedorowicz
20:40 Personal Branding – jak tworzyć pozytywne treści marki w internecieEmilia Bartosiewicz – ekspert e-wizerunku i personal branding w sieci
21:00 Pytania, dyskusja i podsumowanie spotkania
21:15 Konkurs wizytówkowy i zakończenie oficjalnej części spotkania

Lady Business Club to pierwszy ogólnopolski, prestiżowy klub dla właścicielek firm – kobiet z klasą, ceniących ogólnoludzkie wartości w życiu i w biznesie. Klub powstał trzy lata temu i działa zgodnie z misją wspierania pozycji Kobiet biznesu poprzez budowanie ich pewności siebie, doskonalenie kompetencji rozwoju zawodowego i osobistego oraz budowanie rozpoznawalności ich osobistej marki w świecie realnym oraz w internecie. To również sieć społecznościowa, w której klubowiczki mogą nawiązać nowe kontakty biznesowe; to miejsce, które  przyciąga kobiety świadomie budujące sieć kontaktów oraz rozwijają osobistą markę.

Akademia Marki z Klasą to pierwsza organizacja szkoleniowa, która kompleksowo łączy proces budowania osobistej marki z działaniami marketingowymi, PRowymi, wizerunkowymi z rozwojem osobistym.  Akademia to zespół ekspertów w dziedzinach: personal branding, coaching, etykieta, osobisty marketing w sieci, e- wizerunek, stylizacja ubioru, fryzury i wizaż, fotografia biznesowa. Akademia Marki z Klasą specjalizuje się w Personal Branding i proponuje półroczny Program budowania marki osobistej Bądź widzialną Marką. Program dedykowany jest właścicielom małych, średnich i dużych firm oraz osobom indywidualnym, którzy poprzez rozpoznawalność nazwiska chcą dotrzeć do szerokiego grona odbiorców oraz zwiększyć wartość swoich usług i produktów.

A swoje historie sukcesu opowiedzą uczestniczki spotkania, kobiety sukcesu chcące dzielić się swoimi doświadczeniami.

20.05.2015 godz. 18:30 – 21:30, Villa Antonina, Sopot, ul. Obrońców Westerplatte 36 A.

Wstęp: 45zł płatny przelewem przed spotkaniem: 87 1020 1185 0000 4902 0229 6390 lub 55zł gotówką w dniu spotkania, członkinie Lady Business Club: 20zł

Wymagana wcześniejsza rejestracja: lady@ladybusinessclub.com.
Organizatorki proszą o: podanie imienia, nazwiska, nazwy firmy, e-mail oraz telefonu kontaktowego. Liczba miejsc ograniczona!

UWAGA: Pierwszeństwo mają
– członkinie Lady Business Club i ich goście
– właścicielki firm z minimum dwuletnim stażem w prowadzeniu własnej firmy,
– osoby zarządzające, które chcą budować samodzielnie własną pozycję na rynku (zaproszenie nie dotyczy osób z obszaru szkoleń i coachingu)

Partnerzy medialni: Magazyn Dolce Vita, Magazyn eStilo!, www.miastokobiet.pl, ladybusiness.pl, trójmiasto.pl, my3miasto.pl, gwe24.pl, Express Biznesu, Magazyn Prestiż Trójmiejski, firmer.pl

***************
Następnego dnia organizatorki zapraszają na otwarte szkolenie personal branding MARKA Z KLASĄ. OTWARTE SZKOLENIE PERSONAL BRANDING „MARKA Z KLASĄ”

Prowadzące: Ewa Czertak oraz Emilia Bartosiewicz

21.05.2015 godz. 10:00 – 12:30, Hotel Beethoven, ul. Ludwika Beethovena 7

Szkolenie dedykowane będzie właścicielom firm z minimum kilkuletnim stażem w prowadzeniu własnego biznesu. Każdy kto chce zbudować rozpoznawalność własnej marki, dodać impetu karierze zawodowej i pomnożyć sukces może otrzymać sprawdzone drogowskazy oraz eksperckie wsparcie.

Akademia buduje i rozwija SILNE MARKI właścicielek małych, średnich i dużych firm na terenie całej Polski oraz osób prowadzących jednoosobową działalność gospodarczą. To na rynku jedyna, sprawdzona i kompleksowa propozycja dla kobiet, które chcą wzrostu wartości ich osoby oraz firmy w odbiorze rynkowym. W trakcie trwania Programu kładziemy jednakowy nacisk na realizację celów biznesowych, osobistych, rozwój kariery oraz rozpoznawalność w internecie tak, by stały się motorem wzrastających przychodów.

Jeśli myślisz o wzroście wartości rynkowej swojej osoby i firmy a chcesz wiedzieć od czego zacząć przyjdź na spotkanie, dowiesz się:
– Jak stworzyć silny brand nazwiska, na co postawić, by wybierano właśnie ciebie zamiast konkurencji?
– Jak personal branding przekłada się na realizację długoterminowej strategii budowania pozycji zawodowej osoby i firmy?
–Jak tworzyć przekonujący wizerunek marki w internecie, aby odbiorcy odbierali ciebie jako profesjonalną i wiarygodną osobę?

Personal Branding nie jest kolejnym celem do zrealizowania, to inspirująca podróż i solidna praca w procesie przeistaczania twojej marki w zarabiający na siebie brand.

Budowanie osobistej marki – personal branding, to nic innego, jak decyzja by „markować” sobą –własnym nazwiskiem wszystko, co się robi i mówi. Stajesz się wtedy firmowym znakiem, rozpoznawalnym i rozróżnianym przez rynek. Odpowiednio wypromowana marka działa jak kurier. Dostarczona informacja pozwala odbiorcy bezbłędnie rozpoznać z jaką marką osoby ma do czynienia. Budując osobistą markę zwiększasz własną siłę rażenia, uzyskujesz renomę i wiarygodność biznesową, potrzebną do podjęcia wyboru ciebie i twojej firmy – mówi ekspert Ewa Czertak.

KOSZT: szkolenie: bezpłatnie, koszt słodkiej przerwy kawowej 25zł (płatnej na miejscu przed szkoleniem)

Ilość miejsc w grupie: max 15

UWAGA: TYLKO dla OSÓB UCZESTNICZĄCYCH w spotkaniu z ekspertami Akademii specjalne warunki na program „Bądź widzialną Marką” – Bądź z nami tego dnia, to czysty zysk!

Spotkanie prowadzi:

Ewa Czertak – pierwsza w Polsce ekspertka personal brandingu, która w Akademii Marki z Klasą buduje silne marki przedsiębiorczych kobiet na terenie całej Polski. Ekspert portalu Centrum Kariery Golden Line. Twórca i Prezes Akademii, współtworzy Lady Business Club. Od 2004 Certyfikowany coach ICC, Master Business Trainer level superior, prelegentka konferencji dla kobiet, praktyk storytellingu, autorka artykułów o personal brandingu, pisze bloga Bądź widzialną Marką, prowadzi inspirujący funpage Marka z Klasą. Lubi aktywnie spędzać czas wolny z mężem, dwójką dzieci. Biega, jeździ na rolkach, jest maratończykiem, zgłębia sztukę jeździectwa, szuka wciąż nowych wyzwań i skutecznych dróg rozwoju. Jej misja to: Czynić ludzi Wielkimi.

Emilia Bartosiewicz – ekspert e–wizerunku i personal brandingu w sieci; założycielka i Prezes Lady Business Club – ogólnopolskiego i prestiżowego klubu dla wyjątkowych kobiet biznesu – właścicielek firm, budujących własną markę. Twórczyni i redaktor naczelna portalu Lady Business – pierwszego w Polsce ogólnopolskiego portalu dla kobiet biznesu z klasą. Współzałożycielka Akademii Marki z Klasą. W 2012 została wybrana do grona 100 Ambasadorek Przedsiębiorczości Kobiet, reprezentujących kobiety biznesu w Polsce. W 2013 otrzymała wyróżnienie w konkursie Pozytywista Roku w kategorii „Wizja i przywództwo”, organizowanym przez Fundację Regionalnych Inkubatorów Przedsiębiorczości Wokulski.

Źródło: Informacja prasowa

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.