Inauguracja projektu zgamifikowanych Lekcji Przedsiębiorczości w gdańskim STARTERZE

24 Wrz

Dzisiejszy poranek zgromadził w Gdańskim Inkubatorze Przedsiębiorczości STARTER przedstawicieli sześciu gdańskich szkół. Zaciekawieni uczniowie i uczennice gimnazjów oraz liceów wzięli udział w Grze Miejskiej, inaugurującej rozpoczęcie niezwykłych Lekcji Przedsiębiorczości. To pierwszy w Polsce tego typu projekt, którego celem jest kształtowanie proprzedsiębiorczych postaw poprzez wykorzystanie gamifikacji w edukacji. Wspólny, pilotażowy projekt Gdańskiego Inkubatora STARTER i Miasta Gdańska potrwa przez rok szkolny 2014/2015.

Swoją przedsiębiorczość i kreatywność uczniowie udowodnili już podczas pierwszego etapu Gry Miejskiej, który miał miejsce jeszcze na poziomie szkolnym. Polegał na kompleksowym opracowaniu projektu narzędzia, które mogłoby ułatwić codzienną pracę Prezydentowi Miasta. Zwycięskie drużyny zakwalifikowały się do drugiej części Gry – tłumaczy Małgorzata Jasnoch, prezes Gdańskiego Inkubatora Przedsiębiorczości STARTER. – Dzisiejszy, drugi etap odbywał się na terenie sześciu partnerskich instytucji i firm: Kemiry w biurowcu Alchemia, Business Link w Olivia Business Center, Agencji Rozwoju Pomorza ulokowanej w Arkońska Business Park oraz Rocket Studio i Pitu-Pitu w gdańskim STARTERZE, gdzie czekały na uczestników kolejne zadania. Za wykonanie każdego z nich uczestnicy Gry otrzymywali kolejne punkty.

Celem pierwszego etapu Gry Miejskiej było stworzenie narzędzia, które ułatwi codzienną pracę Prezydentowi Miasta Gdańsk.

Młodzi ludzie mają głowy pełne kreatywnych, a co ważniejsze praktycznych pomysłów! Wśród otrzymanych w pierwszym etapie gry projektów znalazły się m.in. Documentus Optimus, czyli idealne biurko do pracy; Bankomat Przyszłości, który po wpisaniu przez użytkownika poziomu swego wyksztalcenia obrazuje jego przyszłe zarobki. Wybór sześciu finałowych zespołów, które będą reprezentować szkoły w drugim etapie Gry, był niezwykle trudny – mówi Kinga Kuczyńska, menedżerka projektu Lekcje Przedsiębiorczości z gdańskiego STARTERA.

Z zadaniem doskonale poradził sobie zespół Mróweczek z Gimnazjum nr 8, który opracował specjalną czapkę podzieloną na 6 płatów, z których każdy ma inną, niezwykłą funkcję, niezbędną w codziennej pracy Pana Prezydenta. Uczniowie otrzymali wyróżnienia i gratulacje z rąk Pani Wiceprezydent Ewy Kamińskiej. Dodatkowo, zwycięzcy Gry w kategorii PREZYDENT, zostali także zaproszeni jako organ doradczy na specjalne posiedzenie kolegium prezydenckiego z udziałem Prezydenta Miasta Gdańska. Wyróżnienie w tej kategorii otrzymał również zespół Dream Team z Gimnazjum nr 25.

lekcje_przedsiebiorczosci_grafika (2)
Zwycięzcami dzisiejszego zadania, w kategorii FIRMA, została również drużyna Mróweczek, która najlepiej zrealizowała wszystkie wyzwania czekające na nią w kreatywnych przestrzeniach gdańskich biurowców.

Wybór zwycięskiej drużyny wcale nie był łatwy. Młodzi ludzi okazali się pełni pozytywnej energii i pomysłów na profesjonalne wykonanie powierzonych im zadań. Z prawdziwą radością i zainteresowaniem obserwowaliśmy, w jaki sposób dzielą się pracą, systematyzują zadania i angażują się w jak najlepsze ich zrealizowanie – mówi Linda Grimmius, Junior HR&Office Assistant w firmie Kemira.

Źródło: Informacja prasowa
Fot.tyt. Zwycięska drużyna Mróweczek

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.