Jak wykorzystać crowdfunding w edukacji?

14 Maj

Od czego zacząć projekt crowdfundingowy? Jak wykorzystać finansowanie społecznościowe w edukacji? Jak zaplanować rewolucję oświatową? Gdański Inkubator Przedsiębiorczości STARTER, zaprasza na ostatnie w tym roku szkolnym, spotkanie z cyklu Edu Generator. Już 7 czerwca podczas dwugodzinnych warsztatów, na powyższe pytania odpowie kreatorka kampanii, Agnieszka Płoska. Wydarzenie jest bezpłatne. 

Crowdfunding udziałowy jest specyficzną formą szeroko już rozpowszechnionego, społecznościowego finansowania różnych inicjatyw i projektów. Polega on na zebraniu środków od szerokiego grona osób zainteresowanych danym przedsięwzięciem za pośrednictwem specjalnej platformy.

Na próżno jednak szukać zbiórek crowdfundingowych na cele związane z oświatą i edukacją. Co dzieje się z projektami edukacyjnymi odrzuconymi przez dyrekcję szkoły? Co zrobić gdy na projekt zabrakło środków, a do Ministerstwa Oświaty daleka droga? Aż w końcu,jak zaplanować rewolucję oświatową, kiedy nie ma się za sobą żadnej placówki? Na te i inne pytania, 7 czerwca odpowie Agnieszka Płoska, podczas spotkania EduGenerator:crowdfunding w edukacji w Gdańskim Inkubatorze Przedsiębiorczości STARTER.

Gdy pracowałam w korporacji i analizowałam transakcje finansowania przedsięwzięć na rynkach zagranicznych, zawsze z wypiekami na policzkach czytałam o graczach, którzy swoimi inwestycjami zmieniają losy startupów i dojrzałych firm. Marzyłam, aby wyszukiwać ciekawe projekty i w nie inwestować, doradzać, a potem czerpać zyski dokładnie tym samym sposobem, w jaki robili to oni. Jednak dość szybko pojawiły się w mojej głowie pierwsze wątpliwości. Dlaczego los przedsiębiorstwa zależeć ma od jednego inwestora? Skąd wziąć taką sumę pieniędzy?Na szczęście, nie trzeba mieć już milionów na koncie, by finansować kreatywne projekty. Wystarczy grupa ludzi, która zgadza się z wizją projektu i chce go wspierać – mówi Agnieszka Płoska, mentorka projektów, która poprowadzi nadchodzące spotkanie.

Finansowanie społecznościowe umożliwia pozyskanie środków od wielu osób wpłacających średnio 70-140 zł i wciąż zyskuje na popularności również w Polsce. Z deklaracji Polaków wynika, że odsetek osób, które będą przekazywać pieniądze na akcje crowdfundingowe, może zwiększyć się nawet o 30 pt. proc. Obecnie 11% badanych deklaruje swój udział w podobnych przedsięwzięciach.

Agnieszka Płoska od lat związana jest z alternatywnym finansowaniem przedsięwzięć, a od 2014 roku zajmuje się crowdfundingiem. Jej motto brzmi „Cel to marzenie z datą realizacji” (Napoleon Hill) i tego trzyma się w życiu prywatnym i zawodowym. Na co dzień zarządza międzynarodowym zespołem, a po godzinach spełnia największą pasję: uczy realizacji marzeń wykorzystując metody zarządzania projektami i narzędzi internetowych. Zawsze wierzy w niemożliwe. Podczas warsztatów Edu Generator pokaże jakie najważniejsze kroki należy podjąć, by kampania crowdfundingowa odniosła zamierzony sukces.

– Edu Generator to cykliczne spotkania, praktyczne warsztaty i szkolenia dla nauczycieli, edukatorów i osób związanych z edukacją. Chcemy inspirować i pokazywać innowacyjne metody nauczania. Stąd pomysł, by połączyć główny cel naszych spotkań – edukację,
z niezwykle popularnym obecnie crowdfundingiem. To wciąż nieodkryte zagadnienie, które ma ogromny potencjał. Mamy nadzieję, że cykl Edu Generator, w tym roku szkolnym zakończymy z przytupem – mówi koordynatorka projektu, Anna Knoff z Gdańskiego Inkubatora Przedsiębiorczości STARTER.

Warsztaty Edu Generator: crowdfunding w edukacji, odbędą się 7 czerwca w Gdańskim Inkubatorze Przedsiębiorczości STARTER. Wydarzenie jest bezpłatne. Zapisy obowiązują na stronie: crowd-edukacja.evenea.pl/.

 Źródło: Informacja prasowa.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.