Jak zarabiać na Instagramie? Ona to wie!

6 Lis

Jak zostać influencerem i zacząć zarabiać na fotografii? W jej przypadku to pytanie musi się pojawić. Fotografka Marta Dębska, którą na Instagramie śledzi ponad 14 tysięcy osób, twierdzi, że trzeba po prostu robić swoje. I trzeba robić to dobrze. Marta będzie bohaterką kolejnego spotkania z cyklu „Wpływowi Goście”, które w sobotę, 9 listopada, odbędzie się w Galerii Bałtyckiej. Wstęp jest bezpłatny.

Pierwsze komercyjne zapytanie dostałam od firmy Sigma. Zgłosili się do mnie 3 lata temu, choć nie miałam wtedy super zasięgów. Wyróżniało mnie natomiast to, że dużo robiłam w temacie, który najbardziej mnie interesuje, czyli w fotografii – mówi Marta Dębska, fotografka, którą na Instagramie śledzić można jako @mde_35mm . Współpraca z Sigmą trwa do dzisiaj. Nie jest jedyna, bo Marta regularnie dostaje zlecenia, w ramach których nie tylko tworzy content do social mediów, ale także podróżuje – po Polsce i świecie. Ostatnio była m.in. w Miami.

Od dziecięciu lat zawodowo zajmuję się fotografią ślubną. Zlecenia „influencerskie” są dla mnie odskocznią od tego, co robię na co dzień, wyzwaniem, bo marki, z którymi współpracuję, mają określone wymagania, którym ja staram się sprostać oraz, nie ukrywam tego, także dodatkowym źródłem dochodu – mówi Marta. Przyznaje, że być może sama nigdy by się na żadne „bycie influencerem” nie zdecydowała, gdyby nie Victor Borsuk, 7-krotny mistrz Polski w kitesurfingu, jeden z uczestników programu „Agent – Gwiazdy. – Przekonywał, że to będzie fajna przygoda i sposób na zarobienie dodatkowych pieniędzy. Nie pomylił się  – przyznaje Marta. Zastrzega jednak, że do współprac komercyjnych podchodzi selektywnie. – Nigdy nie pokazuję czegoś, co jest niezgodne z tematyką mojego konta, stylem życia czy przekonaniami – tłumaczy. Jej zdaniem to jeden z warunków bycia autentycznym, a o to przecież chodzi w prowadzeniu popularnego kanału na Instagramie. – Oczywiście, nie wszyscy mnie „kupują”. Jednym to, co robię, się podoba, innym nie. Dla mnie najważniejsze jest, że robię, co lubię, staram się to robić najlepiej jak potrafię i w dodatku dobrze się przy tym bawię – mówi Marta. Dodaje, że aby dojść tutaj, gdzie jest ona, potrzebna jest charyzma i… ciężka praca. – Na Instagramie wszystko wygląda, jakby nie wymagało wysiłku. Rzeczywistość jest jednak inna. Ale najważniejsze to postawić pierwszy krok i być konsekwentnym w tym, co się robi.

O tym, jak wyglądał jej pierwszy krok – w fotografii, współpracach komercyjnych, podróżach i sportach ekstremalnych, które także są jej pasją – Marta Dębska opowie podczas kolejnego spotkania z cyklu „Wpływowi Goście”, które w sobotę, 9 listopada, w godzinach 12.30–17.30 odbędzie się w Galerii Bałtyckiej. Podczas wydarzenia dowiemy się, jak wygląda codzienne życie fotografa i influencera po drugiej stronie aparatu. Będziemy pytać, jak Marta łączy swoje pasje do podróży, sportu i fotografii z pracą w ciągłym ruchu oraz współpracą ze znanymi markami.

Wstęp na wydarzenie jest bezpłatny.

Harmonogram wydarzenia (sobota, 9 listopada):
12:30–13:30 Życie fotografa influencera (m.in. kim jest influencer i jak zacząć zarabiać na fotografii)
13:50–15:20 Fotograficzna gra miejska (na dachu Galerii Bałtyckiej)
15:30–17:00 Najlepszy aparat masz w kieszeni (m.in. warsztaty z fotografii mobilnej i szybki kurs edycji zdjęć na telefonie)

Źródło: Informacja prasowa.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.