Warsztaty Trestle Group Foundation dla przedsiębiorczych kobiet (FOTO)

8 Lis

W sobotę, 7 listopada, w Business Link Trójmiasto odbyły się całodniowe bezpłatne warsztaty przygotowane przez szwajcarską fundację Trestle Group Foundation. Spotkanie było skierowane do przedsiębiorczych kobiet, a tematami przewodnimi były networking, budowanie sieci klientów i definiowanie wizji własnego biznesu.

Trestle Group Foundation jest organizacją non-profit, opierającą działalność na przekonaniu, że przedsiębiorczość napędza ekonomiczny wzrost i rozwój społeczny. Fundacja wspiera przedsiębiorcze kobiety z krajów rozwijających się. Spersonalizowany program treningowy został zaprojektowany przez przedsiębiorców dla przedsiębiorców i odpowiada na ich najczęstsze wyzwania i potrzeby. Zajęcia w Gdańsku poprowadził Ralph Schonenbach  – dyrektor generalny oraz członkiem Zarządu Fundacji Trestle Group Foundation, któremu towarzyszył Dana Brice Smith – współzałożyciel i dyrektor zarządzający.

Jestem bardzo zadowolony z frekwencji na dzisiejszych warsztatach. Przyszło wiele kobiet, które nie znały się wcześniej, ale mam wrażenie, że po spotkaniu dalej pozostaną w kontakcie. W trakcie ćwiczeń stawialiśmy na interaktywność i cieszyłem się, kiedy widziałem jak uczestniczki właściwie nie chciały przestawać rozmawiać na wskazany temat. To bardzo budujące, choć musiałem czasem przebić się przez ten tłum – przyznaje Ralph Schonenbach. – Innym ciekawym aspektem naszego pobytu tutaj jest rozwijanie współpracy z Joanną (Joanna Staniszewska – przyp. red.). Oprócz tego projektu, rozwijamy inne i na pewno nie raz powrócimy do Polski, ponieważ uważamy, że biznes rozwija się tu w niesamowitym tempie – dodaje Dana Brice Smith.

Współorganizatorką warsztatów była beneficjentka programu przygotowanego przez Trestle Group Foundation – Joanna Staniszewska z You’ll – marketing + brandingNa pytanie, o to, w jaki sposób udało jej się dostać do programu dla przedsiębiorczych kobiet stworzonego przez szwajcarską fundację odpowiada: – Pewnego razu dostałam wiadomość na Linkedin’ie z pytaniem, czy chciałabym wziąć udział w tego typu programie i choć bardzo nieufnie podchodzę do tego typu komunikatów, postanowiłam sprawdzić informacje o Trestle Group. Zgodziłam się i dostałam do wypełnienia formularz, a ponieważ wcześniej przygotowywałam się do pewnego konkursu, miałam mnóstwo gotowych materiałów właśnie w języku angielskim. Przesłałam je i zaproszono mnie do udziału w programie. Poznałam swoich mentorów, gościłam ich tu, w Trójmieście i wspólnie, przez 4 miesiące, wypracowaliśmy te elementy, które będą potrzebne do rozwoju własnego biznesu. Nadal jestem w kontakcie z mentorami. Porównuję ten czas do 4 lat doświadczeń. Już niebawem po raz kolejny będę w Szwajcarii. Podtrzymuję kontakty tam zdobyte z osobami z całego świata.

Spotkanie w Gdańsku skierowane było do kobiet, które posiadają własne firmy działające od 1 roku do 3 lat, mają pomysł na rozwój swojego biznesu i jego skalowalność oraz chcą rozwijać się i osiągnąć sukces. W warsztatach wzięło udział około 35 kobiet, a wśród korzyści, które mogły osiągnąć dzięki udziałowi w tym przedsięwzięciu, Joanna Staniszewska, wymienia następujące elementy: – Kobiety, które zdecydowały się wziąć udział w dzisiejszym spotkaniu mogą mieć chwilę na skupienie się na własnym biznesie, na co zazwyczaj nie ma czasu na codzień. Natomiast druga, bardzo istotna kwestia to networking, czyli poznanie innych kobiet, przed którymi stoją podobne wyzwania i które być może mogą ze sobą współpracować.  

Wśród zadań, które w trakcie spotkania, miały do wykonania uczestniczki były m.in. ćwiczenia poświęcone zdefiniowaniu „WHY” własnego biznesu, omówieniu wyzwań, z jakimi borykają się przedsiębiorcze kobiety, a także pozyskiwaniu nowych klientów. Wśród najbardziej przydatnych zadań, pani Katarzyna Dominiczak z fimry E–ENGINEER, wskazuje ćwiczenie związane z segmentacją klientów: – Uświadomiłam sobie, że robię to zbyt mało precyzyjne. To, że mam coś w głowie i wiem, czego szukam, to nie znaczy, że jeśli o tym opowiadam, to mam gwarancję, że ta druga osoba to zrozumie w ten sam sposób. Z dzisiejszego spotkania chcę zapamiętać to, że w biznesie, konstruując ofertę, muszę unikać ogólników. Dodatkowo, poleciłabym to spotkanie wszystkim tym, którzy chcą otworzyć oczy. Ja mam twarde kompetencje i sprawy takie jak coaching czy psychologia w biznesie, były dla mnie materią kompletnie nie poznaną. Teraz widzę, że ma to bardzo duży wpływ.

Mamy tu doświadczenie, wiedzę i kontakty z ludźmi. Połączenie tych trzech rzeczy to dla mnie taka bomba, która stanowi o rozwijaniu biznesu. Wartością dodaną z tego spotkania jest też perspektywa innych kobiet. Ktoś patrzy na biznes zupełnie inaczej, niż ja, a to bardzo pomaga w pewnych przemyśleniach – podsumowuje Edyta Poniatowska, konsultantka żywieniowa i autorka bloga poniatowska.pl.

Od początku, każdy element tych warsztatów jest przemyślany. Dostarczono nawet mapkę! Nawet z obiadu jestem zadowolona, a to się nie zdarza na darmowych szkoleniach… Mam parę pomysłów, komu poleciłabym tego typu warsztaty, bo uważam, że każdy, kto ma własną działalność, powinien czegoś takiego spróbować – mówi Katarzyna Lipińska ze Studia Lipińska, zajmującego się szkoleniami z zakresu wizażu i stylizacji.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.