Napływają biznesplany

8 Kwi

Rekordowa edycja „Gdyńskiego Biznesplanu” już za kilka dni wejdzie w trzeci etap. Jury oceni 63 pomysły tych, którzy planują założenie własnej firmy. Ponad 400 osób, które zgłosiło się do konkursu, wcześniej przeszło serię szkoleń z biznesowymi ekspertami.

Gdyński biznes pomimo pandemii będzie rósł w siłę – tak śmiały wniosek można wyciągnąć nie tylko z optymistycznych statystyk dotyczących nowych działalności gospodarczych, ale i z samego zainteresowania „Gdyńskim Biznesplanem”. Słynny już konkurs skierowany do osób planujących założenie własnej firmy jak do tej pory w 2021 roku bije rekordy.

Przypomnijmy, że do udziału w tegorocznej edycji zgłosiło się aż 426 osób chcących przedstawić 387 pomysłów na biznes. Liczba mężczyzn i kobiet była niemal równa, a większość zgłoszeń (55%) to osoby młode, w wieku od 21 do 30 lat. Większość (51%) uczestników to gdynianie, a inne liczne grupy to mieszkańcy Gdańska, Sopotu, Rumi i Redy oraz innych miejscowości.

Biznesplany pod ocenę

Teraz uczestnicy wchodzą w decydującą fazę, w której to doświadczeni eksperci zasiadający w konkursowym jury przyjrzą się ich koncepcjom na własną firmę. Czas na przesyłanie biznesplanów upłynął z końcem marca – wpłynęło ich dokładnie 63, a stoi za nimi łącznie 75 osób. Dominują pomysły z szeroko pojętej branży IT, a liczną reprezentację mają też działalności związane z gastronomią i, co jest swego rodzaju nowością w konkursie, nowymi markami odzieżowymi.

Bardzo duże zainteresowanie konkursem promującym biznesową aktywność w samym środku pandemii to dla nas ważny sygnał. Lata promowania przedsiębiorczych postaw w Gdyni dały pozytywny efekt. Dziś gdynianie, którzy w większości zgłaszają się do „Gdyńskiego Biznesplanu” wierzą w to, że kreatywność i dobry pomysł może przynieść im sukces nawet na dynamicznie zmieniającym się rynku. Jednocześnie to potwierdzenie, że Gdynia jest postrzegana jako dobre miejsce do prowadzenia biznesu i realizowania swoich marzeń, a lokalna gospodarka jest naprawdę silna – mówi Katarzyna Gruszecka-Spychała, wiceprezydent Gdyni ds. gospodarki.

Gotowi na wyzwania rynku

Wszyscy, którzy wysłali swoje biznesplany wcześniej przeszli też przez cały cykl szkoleń przygotowujących przyszłych przedsiębiorców na czekające na nich wyzwania. To drugi etap „Gdyńskiego Biznesplanu”, który trwał przez dwa tygodnie lutego. W tym czasie zakwalifikowani uczestnicy korzystali z zajęć online z doświadczonymi praktykami i trenerami biznesu.

Jak wskazują statystyki, uczestnicy konkursu oprócz kluczowych warsztatów związanych z pisaniem biznesplanu (ta umiejętności może zadecydować o awansie do ścisłego finału) najchętniej poszukiwali też nowej wiedzy dotyczącej poszukiwania przyszłych klientów w sieci, marketingu w firmie czy tworzenia modelu biznesowego. Tematów biznesowych warsztatów było zresztą więcej, bo łącznie to 17 szkoleń prowadzonych przez 14 szkoleniowców.

Chętni skorzystali też z porad dotyczących m.in. roli lidera w organizacji, stosunków prawnych dotyczących własności intelektualnej w procesie innowacyjnym, umów handlowych w procesie gospodarczym, spółek kapitałowych, komunikacji w mediach społecznościowych podczas pandemii czy ryzyka prawnego związanego z działalnością online.

Przed nami już trzeci etap tegorocznego „Gdyńskiego Biznesplanu” - ocena biznesplanów przez jury, fot. Kamil Złoch / archiwalne
Przed nami już trzeci etap tegorocznego „Gdyńskiego Biznesplanu” – ocena biznesplanów przez jury, fot. Kamil Złoch / archiwalne

Co dalej? W ciągu kilku najbliższych dni organizatorzy konkursu opublikują listę biznesplanów, które przejdą do trzeciego, finałowego etapu. Zgodnie z harmonogramem, do połowy maja konkursowe jury oceni wszystkie propozycje, wyłaniając spośród nich te najlepsze, które trafią do ścisłego finału. Wówczas autorzy najciekawszych pomysłów powalczą o nagrody już w bezpośredniej rozmowie z jurorami, starając się przekonać ich do swojej biznesowej wizji. Ostateczny werdykt poznamy w pierwszej połowie czerwca tego roku.

Jest o co walczyć, bo najlepsi otrzymają cenne wsparcie, które pomoże im na dobre rozkręcić biznes marzeń. Główna nagroda to przede wszystkim 30 tysięcy złotych (za zajęcie drugiego i trzeciego miejsca odpowiednio 20 tys. zł i 10 tys. zł.), ale i dodatkowe nagrody, w tym kosztowne szkolenie menedżerskie i studia podyplomowe, ale także świadczenia wspierające założenie i rozwój działalności gospodarczej – m.in. poręczenie kredytu, doradztwo prawne, program do zarządzania firmą, abonament na usługi księgowe i kadrowo-płacowe oraz bezpłatne stanowisko biurowe w PPNT Gdynia.

O „Gdyńskim Biznesplanie”

Konkurs „Gdyński Biznesplan” w tym roku jest organizowany przez miasto po raz 19., nieprzerwanie od 2003 roku. Z założenia promuje przedsiębiorczość oraz wsparcie osób, które chcą założyć własną działalność gospodarczą, ale nie mają jeszcze odpowiednich środków finansowych, wiedzy i doświadczenia. Każdego roku swoje firmy marzeń jest gotowych zaprezentować kilkaset osób.

Organizatorem konkursu jest miasto Gdynia. Głównymi partnerami są PKO Bank Polski, Refinitiv i Radmor. Regulamin konkursu, harmonogram oraz lista wcześniejszych laureatów są dostępne na stronie internetowej www.gdyniaprzedsiebiorcza.pl. Konkurs można śledzić również na fanpage’u „Konkurs Gdyński Biznesplan”.

Źródło: Informacja prasowa.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.