EDU Inspiracje w STARTERZE

13 Sty

Chcesz zgłębić swoją wiedzę na temat gamifikacji i dowiedzieć się, jak skutecznie motywować uczniów? W piątek, 16 stycznia o godzinie 14:30 w Gdańskim Inkubatorze Przedsiębiorczości STARTER zostanie zorganizowane spotkanie z cyklu EDU Inspiracje. Panele gromadzą przedstawicieli oświaty, biznesu oraz edukacji pozaformalnej oraz wszystkich zainteresowanych nowatorskimi metodami i narzędziami nauczania. 

Jak pokazała pierwsza edycja spotkania osób zaciekawionych innowacjami w dziedzinie edukacji jest sporo, podczas gdy czasu na bliższe przyjrzenie się ciekawym tematom przy bogatej, merytorycznej dyskusji, pozostaje mniej. Dlatego, na prośbę uczestników, zainspirowanych możliwościami wykorzystania gamifikacji do budowania zaangażowania uczniów, biorący udział w piątkowym spotkaniu ponownie zmierzą się z zagadnieniami zastosowania gamifikacji w edukacji.

Tym razem o swoich doświadczeniach w gamifikowaniu opowie dr Wojciech Glac, czyli adiunkt w Pracowni Neurobiologii Katedry Fizjologii Zwierząt i Człowieka Uniwersytetu Gdańskiego. Jego pasją jest uczenie. Obok prowadzenia zajęć akademickich, prowadzenia badań i opieki nad kołem naukowym, angażuje się w popularyzację nauki. Uczestniczy aktywnie w wielu akcjach i programach popularyzatorskich. Jest organizatorem Dni Mózgu w Trójmieście. W swojej praktyce akademickiej szeroko wykorzystuje gamifikację.

Gość EDU Inspiracji przedstawi elementy mechaniki i dynamiki gier prowadzonych w ramach czterech kursów akademickich, a także spostrzeżenia i refleksje płynące z ich gamifikowania, przydatne dla osób pragnących wprowadzić to narzędzie do swojej praktyki dydaktycznej. Piątkowy panel będzie też okazją do zapoznania się z ciekawymi wnioskami płynącymi z raportu STARTERA zrealizowanego przez Fundację Ośrodek Badań i Analiz Społecznych.

Podczas najbliższych EDU Inspiracji przybliżymy konkluzje wynikające z raport na temat technologii i postaw przedsiębiorczych uczniów gdańskich. Nauczyciele i pedagodzy będą mieli okazję usłyszeć i porozmawiać o tym, jak wygląda nauka oczami gimnazjalistów i licealistów oraz w jakim stopniu szkoła zaspokaja ich potrzeby. Mamy nadzieję, że nasza dyskusja stanie się inspiracją do wskazania kierunków ku wsparciu oraz poszerzaniu kompetencji instytucji oświatowych w obszarach technologii i budowania postaw proprzedsiębiorczych – mówi Kinga Kuczyńska z Gdańskiego Inkubatora Przedsiębiorczości STARTER.

Ilość miejsc jest ograniczona. Obowiązują zapisy. Dodatkowo, podobnie jak podczas poprzedniego spotkania z cyklu EDU Inspiracje, styczniowemu wydarzeniu będzie towarzyszyć szkolenie, podczas którego wiedzę merytoryczną o gamifikacji będzie można uzupełnić o praktykę. Dwudniowe, płatne warsztaty, na które obowiązują osobne zapisy, odbędą się w dniach 17-18 stycznia.

Gdański Inkubator Przedsiębiorczości STARTER to przestrzeń, wiedza i networking. To społeczność działająca w zakresie startup, przedsiębiorczości i edukacji. STARTER zmienia przyszłość i sposoby myślenia, kreując przyszłych zwycięzców – od przedszkolaków do przedsiębiorców. Ze STARTEREM rozwój jest prostszy i szybszy niż w pojedynkę. Inkubator zwiększa szanse na sukces startupów i młodych ludzi inspirując nieszablonowe myślenie i kreatywność już od najmłodszych lat. STARTER został wybudowany przez Miasto Gdańsk.

Źródło: Informacja prasowa.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.