Dynatrace chce być eko

16 Wrz

Po głośnej „smogowej” kampani realizowanej w Krakowie dwa lata temu, firma Dynatrace z Gdańska uruchamia nowy, ekologiczny projekt. Lider branży Software Inteligence tym razem kieruje przekaz do swoich pracowników, wprowadzając program EcoMode. W ramach niego firma zrefunduje „ekologiczny dojazd” do pracy – środek transportu dowolny, byle nie był to samochód.

Mamy to szczęście, że mieszkamy Gdańsku, jednym z najbardziej zielonych miast w Polsce. Żyje się tutaj dobrze, co widać w kolejnych rankingach i plebiscytach, ale nie oznacza to, że możemy spoczywać na laurach. Środowisku biznesowemu powinno szczególnie zależeć na utrzymaniu wysokiej jakości życia w mieście, także pod kątem środowiska, bo to przyciąga potencjalnych pracowników z innych regionów czy krajów. Brzmi to może jak slogan, ale jest to obecnie kluczowy czynnik przy podejmowaniu decyzji o podjęciu pracy w danym mieście. Jako firmy mamy środki i moc, aby kreować i wspierać odpowiedzialne społeczenie postawy w swoich organizacjach. Założenie EcoMode jest bardzo proste. Koleją miejską, tramwajem, piechotą, biegiem, rowerem czy na hulajnodze – nie ważne jak, byle niskoemisyjnie dotrzeć do biura, a my zrefundujemy koszt – mówi Anna Brzezińska, Head of HR Gdańsk.

Samochód passé
Nadrzędnym celem EcoMode jest zachęcanie pracowników do zrezygnowania z codziennych dojazdów do pracy samochodem i korzystania z alternatywnych środków transportu. A tych do wyboru w programie jest całkiem sporo: szeroki wachlarz komunikacji miejskiej, rower, hulajnoga, rolki, można też przybiec. Firma zrefunduje koszty za każde, jednorazowe dotarcie do biura (i z biura do domu) bez samochodu. W przypadku komunikacji miejskiej pracownicy otrzymają zwrot kosztów przejazdów za bilet miesięczny lub tygodniowy – miejski lub metropolitalny. Ten ostatni upoważnia do poruszania się po całej aglomeracji dowolnym środkiem transportu, a wartość dofinansowania wystarcza na popularny „miesięczny”. W drugim przypadku za każdy przejazd nieemisyjnym środkiem transportu (także przejście czy przebiegnięcie) pracownik dostanie „dopłatę” do pensji. Istnieje też możliwość skorzystania z opcji mix łączącej obie możliwości.


Opracowaliśmy regulamin, taże łatwy sposób ewidencjonowania sposobu dotarcia pracowników do biura i z początkiem września ruszyliśmy. Trzeba jednak jasno tutaj powiedzieć – nie ścigamy się na ilość benefitów, nie chodzi też o ich wartość – kwota do zyskania w przypadku EcoMode jest dla naszych pracowników raczej skromnym dodatkiem do pensji. Refundacja EcoMode ma być jedynie bodźcem, czymś, co pozytywnie stymuluje pojedyńcze osoby, które zespołowo mogą już zdziałać dużo więcej na rzecz lokalnego środowiska – dodaje Kamil Kazimierczak z Dynatrace.

Jako potwierdzenie, pracownicy muszą dostarczyć skan biletu komunikacji miejskiej lub zapis trasy w jednej z dedykowanych temu aplikacji (Endomondo, Strava lub innej). Dla osób, które korzystają z firmowego miejsca parkingowego warunkiem wzięcia udziału w programie jest ponadto rezygnacja z niego. Inicjatywie Dynatrace wyraźnie sprzyja też lokalizacja biura. Biurowiec Alchemii, w którym mieści się siedziba firmy jest doskonale skomunikowany (różnymi środkami komunikacji można dojechać do niego z wielu stron Trójmiasta), posiada też rozbudowaną infrastrukturę rowerową (szatnie i prysznice, kilkaset miejsc postojowych dla rowerów, także przystanek Mevo). Wszystko to sprawia, że EcoMode staje się programem nie tylko opłacalnym, ale też wygodnym i… modnym.


Copy – paste branży IT
IT to jedna z najatrakcyjniejszych i najbardziej dynamicznie rozwijających się branż. Ogromne zapotrzebowanie na programistów i wyspecjalizowanych informatyków sprawiają, że firmy poszukują sposobów wyróżnienia się na rynku, aby ich przyciągnąć. Pakiety opieki medycznej i rozmaitych ubezpieczeń, karty sportowe, zniżki do instytucji kultury, systemy work-life balance, oferta lektoratów – wszystkie te benefity jeszcze do niedawna przyciągały zdolnych, niezależnie od wieku, dziś jednak są już standardem, gwarantowaną podstawą, zwłaszcza w branży IT. Firmy takie jak Dynatrace idą więc krok dalej. Dzisiaj Dynatrace startuje z EcoMode, wierząc nie tylko w powodzenie programu wewnąrz zespołu, ale też pozytywne zainspirowanie branży.

Nie jest żadną tajemnicą, że branża IT szybko powiela dobre pomysły. W tym przypadku wręcz zachęcamy do tego inne firmy – wspólnie zdziałamy jeszcze więcej – podsumowuje Anna Brzezińska.
Szansa, że uda się zainspirować inne firmy jest duża. Badania wyraźnie bowiem wskazują, że coraz częściej istotnym elementem przyciągającym pracowników do konkretnego pracodawcy jest jego polityka społeczna i wartości związane ze społeczną odpowiedzialnością biznesu. Świadomość złego stanu środowiska naturalnego zmienia dzisiaj styl życia wielu ludzi. Firmy to dostrzegają, starają się wprowadzać takie elementy do szeroko rozumianej oferty dla pracownika, czego przykładem jest właśnie EcoMode.

Od 9 lat liderujemy w swojej kategorii rynkowej, przykładając się do jej ewolucji, co przyspaża nam wielu naśladowców. Wierzymy, że także w dziedzinie Employer Brandingu zdołamy nakreślić nowe trendy – mówi Kamil Kazimierczak.

Źródło: Informacja prasowa.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.