Świat whisky zagości w Trójmieście*

18 Maj
Share on Facebook0Tweet about this on TwitterShare on Google+0Pin on Pinterest0Print this page

Ponad 100 różnych gatunków whisky z kilkunastu krajów, krajowe premiery zagranicznych nowości, a także sesje master class oraz szkolenie dotyczące inwestowania w bursztynowy trunek – pierwsza edycja Whisky Live Sopot już 3 czerwca!

Whisky Live to prestiżowy cykl festiwali whisky, organizowanych rokrocznie w największych miastach świata (m.in. Londyn, Nowy Jork, Tokio, Hong Kong czy Paryż). Trzy lata temu do miast gospodarzy dołączyła Warszawa. Teraz przyszedł czas na Sopot. Event odbędzie się 3 czerwca br. niemal w samym centrum Trójmiasta, tuż przy sopockim molo, w Hotelu Sheraton.

–  Od kilku lat systematycznie przybywa miłośników bursztynowego trunku w całym kraju. Nie inaczej jest w Trójmieście. To region, który dynamicznie rozwija się gospodarczo w ostatnim czasie. Powstaje wiele firm, a nic tak nie sprzyja rozmowom biznesowym, jak szklanka dobrej whisky – przekonuje Jarosław Buss, organizator festiwalu oraz jedyny Polak juror w prestiżowych zawodach World Whiskies Awards.

Krajowe premiery zagranicznych nowości
Goście festiwalowi będą mogli spróbować około 100 gatunków whisky z kilkunastu krajów. Pojawią się przedstawiciele kolebki whisky, Irlandii oraz Szkocji, choć nie zabraknie również reprezentantów egzotycznych regionów jak Szwecji, Indii, Włoch, Tajwanu czy Islandii. Planowane są także krajowe premiery zagranicznych nowości – wśród nich miedzy innymi FLOKI, pierwszy islandzki alkohol wyprodukowany z islandzkiego jęczmienia przez destylarnię Eimverk Distillery. Ciekawostką jest fakt, że jęczmień islandzki jest uprawiany na kole podbiegunowym, gdzie ze względu na trudne warunki klimatyczne (panujące w tamtym regionie krótkie zimne lato) cechuje go dużo niższa zawartość skrobi niż w jęczmieniu szkockim.


Swojego reprezentanta będą miały również Włochy, kojarzone bardziej z winem niż whisky. W Sopocie degustowane będą produkty z włoskiej destylarni PUNI, zlokalizowanej w Alpach w południowym Tyrolu. Miedziane alembiki zakupiono w szkockiej fabryce Forsyths, a do produkcji whisky unikatowo stosowany jest zacier, będący mieszanką jęczmienia, pszenicy i żyta, dzięki czemu finalna paleta aromatów zostaje znacznie wzbogacona. Warto w tym miejscu dodać, że w 2016 roku PUNI Alba otrzymała najwyższą nagrodę za projekt opakowania World’s Best Design na World Whiskies Awards 2016 w Londynie.

Jedną z atrakcji festiwalu będzie obecność whisky Motorhead Single Malt XXXX. To idealna propozycja dla fanów mocnego rocka oraz legendarnego zespołu z ekscentrycznym, zmarłym pod koniec 2015 roku liderem Lemmym Kilmisterem. Muzycy nie tylko użyczyli swojego wizerunku, ale również aktywnie uczestniczyli w procesie jej powstawania. Jak podaje producent, brytyjscy rockmani samodzielnie wybierali beczki i konsultowali ostateczne efekty z master blender destylarni, Angelą D’Orazio. Choć alkohol powstał w 2015 roku, na 40-lecie założenia zespołu, do Polski dotarł dopiero teraz. Dla pierwszych 15 osób, które zdecydują się zakupić whisky Motorhead w sklepie festiwalowym (cena będzie niższa o 23 proc.), przewidziano upominek w postaci koszulki kultowego zespołu.

Inne atrakcje
W cenie biletu degustowane będą także osiemnastoletnie wersje whisky. Wszystkie z nich, dostępne będą do kupienia w specjalnej, niższej cenie w przygotowanym na okoliczność WLS 2017 sklepie festiwalowym. Co więcej, z myślą o tych, którzy – poza bogatym aromatem i smakiem – widzą również w whisky narzędzie inwestycyjne zaplanowano specjalne szkolenie „Jak zarobić na whisky?”. Jest ono odpowiedzią na rosnące zainteresowanie alternatywnymi inwestycjami, które w dobie niskich stóp procentowych oraz wysokiej zmienności na rynkach finansowych stają się coraz popularniejszym rozwiązaniem. Ponadto planowane są również dedykowane sesje master class.

Na terenie festiwalu powstanie też specjalna strefa relaksu oraz networkingu. To będzie idealne miejsce do wymiany poglądów na temat trendów i perspektyw rynku whisky, a także budowania relacji biznesowych  –  dodaje Jarosław Buss.

Więcej informacji o Festiwalu znajduje się na www.whiskylivesopot.com.

*– Artykuł sponsorowany.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.