Wspaniały „Rowerowy Maj” zainaugurowano w Gdańsku

4 Kwi
Share on Facebook0Tweet about this on TwitterShare on Google+0Pin on Pinterest0Print this page

Fantastyczna ! Tak kampanię „Rowerowy Maj” określili przedstawiciele miast i gmin, biorących udział w jej inauguracji 1 kwietnia na targach BIKE FESTIWAL. W 2017 roku kampanię według gdańskiego pomysłu zrealizuje 21 polskich samorządów, w tym aż 397 szkół podstawowych i przedszkoli.

Liczba uczestników z roku na rok rośnie od 2 tysięcy w 2014 roku do 153 tysięcy potencjalnych uczestników w 2017 roku. W czwartej edycji kampanii wezmą udział również: Warszawa, Kraków, Wrocław, Lublin, Gdynia, Rybnik, Tychy, Elbląg, Płock, Zamość, Tczew, Sopot, Skawina, Żukowo, Wadowice, Włodawa, Puck, Kalety, Nowy Dwór Gdański oraz Cedry Wielkie. Miasto Warszawa realizuje Rowerowy Maj już po raz trzeci, a Cedry Wielkie są pierwszą gminą wiejską, która zaangażowała się w projekt.

Kampanię, podczas gdańskich targów BIKE FESTIWAL, zainaugurował zastępca prezydenta Gdańska Piotr Grzelak, mówiąc, że w Gdańsku zaczynają się inicjatywy małe i duże. – Rowerowy Maj jest taką małą, ale dużą rzeczą. Pomysł na Rowerowy Maj jest bardzo prosty w swej istocie, ale budzi wielkie emocje.

Monika Evini, gdańska Koordynatorka Kampanii tłumaczy, że w Rowerowym Maju inspirujemy dzieci poprzez wybitne postaci, które nas wspierają. W ubiegłym roku honorowym ambasadorem kampanii był żeglarz olimpijczyk Piotr Myszka. W tym roku pałeczkę przejęła od niego triatlonistka i blogerka Natalia Wodyńska-Stosik. – Bardzo mi miło, że mogę być w tym roku ambasadorką tak wspaniałej kampanii. Triatlon jest od paru lat obecny w życiu moim i mojego męża, a przez to też naszych dzieci. Mamy pięcioletnią i trzyletnią córkę. Zdrowy, aktywny styl życia prowadzimy każdego dnia. Bardzo się cieszę, że przedszkole, do którego chodzą moje córki, bierze udział w kampanii – mówi Natalia Wodyńska-Stosik, która odwożąc na rowerach dzieci do przedszkola, będzie mogła odbyć partie swojego treningu.

Michał Gaszyński z firmy szprychy.com, która jest partnerem głównym kampanii, przekonywał, że żyjemy w epoce elektroniki, prowadząc coraz bardziej siedzący tryb życia i to od nas zależy, jakie wzorce zachowań przejmą nasze dzieci.

Marcin Skwierawski, wiceprezydent Sopotu przyznaje, że bez chwili zastanowienia włączyli się w akcję. Sopot bierze w nim udział już po raz drugi. – Rowerowy Maj to fantastyczny projekt, który zachęca do aktywności. Ja to widzę na przykładzie córek, które w maju muszą pojechać do przedszkola na hulajnogach czy rowerach. Dzisiejsza młodzież cierpi na deficyt aktywności fizycznej – powiedział.

Miłosz Stec, zastępca prezydenta Tychów podkreśla, że miastu zależy na wyrabianiu zdrowych nawyków wśród mieszkańców, więc zaangażowano w akcję od dzieci.

Przedstawiciel Rybnika z kolei przyznaje: – U nas w mieście prezydent jeździ na rowerze, więc jak tylko dowiedział się o akcji, natychmiast podjął decyzję o przystąpieniu do niej  – mówi Jan Fiałkowski, Koordynator Rowerowego Maja w Rybniku, dodając, że rodzice często podwożą dzieci pod samą szkołę, więc dla ich bezpieczeństwa trzeba promować inne formy komunikacji.

Dla wielu miast i gmin Rowerowy Maj to także narzędzie kształtowania wizerunku. – Przymierzaliśmy się, by przystąpić do Rowerowego Maja już od jego drugiej edycji. Teraz realizujemy wspólnie z Gdańskiem inwestycję węzła integracyjnego i uznaliśmy, że jest to doskonała okazja do promocji – wyjaśnia Sylwia Laskowska- Bobula, zastępca burmistrza Gminy Żukowo. – Kampania Rowerowy Maj świetnie wpisuje się w strategię miasta przyjaznego dla ludzi aktywnych, w którym dobrze się mieszka. W ten sposób zmieniamy wizerunek miasta – wyjaśnia Jacek Michalski, Burmistrz Nowego Dworu Gdańskiego.

Zaproszenie do udziału w kampanii dostały wszystkie gminy z Obszaru Metropolitalnego oraz wszystkie miasta powyżej 100 tys. mieszkańców. – Cieszę się z tego towarzystwa, które mamy w Obszarze Metropolitalnym Gdańsk Gdynia Sopot. Możemy się przyglądać i czerpać wzorce. Włączyliśmy się w kampanię Rowerowy Maj, bo idea jest fantastyczna, a efekty mogą być rewelacyjne – tłumaczy Hanna Pruchniewska, burmistrz Pucka. – Chcemy, aby nasze dzieci były zdrowe, zadowolone i uśmiechnięte, a jak dzieci się ruszają, to ruszają się też ich rodzice i dziadkowie. Kampania mobilizuje nas także do rozwijania infrastruktury rowerowej – dodaje pani burmistrz.

Miasta, które uczestniczyły w poprzednich edycjach, zachęcały także inne samorządy. – Dostaliśmy informację z Lublina, że w Gdańsku dzieją się fajne rzeczy. Informacja dotarła też do naszego Wydziału Promocji. Uznaliśmy, że powinniśmy zaangażować się w tę kampanię – wyjaśnia Małgorzata Bzówka, Dyrektor Wydziału Kultury i Sportu Urzędu Miasta Zamość.

ROWEROWY MAJ
Kampania „Rowerowy Maj 2017” kierowana jest do uczniów szkół podstawowych oraz przedszkoli. Jej celem jest promocja zdrowego stylu życia oraz komunikacji rowerowej.
Będzie to już czwarta edycja kampanii, która z roku na rok przyciąga coraz więcej uczestników. Do tegorocznej kampanii przystąpiło 68 gdańskich szkół podstawowych (w tym wszystkie publiczne) oraz 54 przedszkola.

Więcej o rowerowych projektach Gdańska: www.rowerowygdansk.pl.

Źródło: Informacja prasowa.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.