Legalna kwatera gwarancją udanego wypoczynku

3 Lip
Share on Facebook0Tweet about this on TwitterShare on Google+0Pin on Pinterest0Print this page

Każdego roku w okresie wakacji media informują o fałszywych kwaterach na wynajem. I choć proceder powtarza się rokrocznie, zdezorientowani turyści, chcący zaoszczędzić, wciąż dają się złapać na wakacyjne okazje. Wpłacone zaliczki przepadają, adresy podawane w ogłoszeniach nie istnieją, a telefony potencjalnych właścicieli kwater milczą. Co zrobić by urlop kojarzony był z wypoczynkiem, a nie wizytą na komisariacie?

Czujność
Nie ma możliwości by zamieszkać w centrum Sopotu „za prawie darmo”. Wszystko kosztuje, kwatery prywatne również. Jeśli oferta jest podejrzanie tania, warto sprawdzić czy adres istnieje i co się pod nim znajduje. Warto sprawdzić na stronie legalnekwatery.pl czy dana kwatera widnieje w bazie. Jeśli wciąż towarzyszą nam wątpliwości, zawsze można napisać lub zadzwonić do Informacji Turystycznej:
Mail: kwatery@sopot.pl, telefon: 48 733 535 205.
Tam, planujący w Sopocie urlop, otrzymają kompleksową informację a także pomoc w znalezieniu noclegu i rezerwacji.

Obiekty kategoryzowane
W Sopocie znajdziemy obiekty świadczące usługi hotelarskie: hotele i pensjonaty, które podlegają kategoryzacji – tym zajmuje się Urząd Marszałkowski, który dysponuje stosowną listą legalnie działających obiektów.

Ewidencję obiektów świadczące usługi hotelarskie: apartamenty, wille, ośrodki wypoczynkowe itd. prowadzi Prezydent Miasta Sopotu. W urzędzie można sprawdzić aktualną listę tych obiektów.

Łącznie legalnie działających i zgłoszonych miejsc noclegowych jest w kurorcie ponad 7 tys. Miastu zależy aby coraz więcej osób „legalizowało” wynajem. Temu służy np. Karta Turysty.

Obowiązki wynajmującego
Zgodnie z Uchwałą Rady Miasta Sopotu przypominamy, iż każda firma lub osoba, która prowadzi działalność związaną z wynajmem pokoi, kwater i apartamentów zobowiązana jest do pobrania opłaty uzdrowiskowej od nocującego turysty. Dzięki tym funduszom możemy dbać o rozwój miasta. Warto pamiętać również o tym, że uzbieraną kwotę należy pomnożyć przez dwa – drugie tyle bowiem Sopot dostanie z budżetu państwa na działania wspierające rozwój uzdrowiska. Czyste plaże, rozbudowa ścieżek rowerowych, nowe ławki, place zabaw, atrakcje turystyczne, duża ilość zieleni i piękne odrestaurowane kamieniczki to dodatkowe atuty naszego miasta, które finansowane są dzięki pobranej opłacie uzdrowiskowej. Do pobierania opłaty uzdrowiskowej zobowiązani są wszyscy oferujący miejsca noclegowe. W roku 2017 stawka opłaty uzdrowiskowej wynosi 4,20zł. Wszelkich niezbędnych informacji związanych z poborem opłaty uzdrowiskowej można uzyskać pod numerami telefonu (58) 521-36-46. W zamian za uiszczoną opłatę uzdrowiskową turysta może odebrać Kartę, uprawniającą go do licznych zniżek w instytucjach kultury, restauracjach oraz do zakupu tańszego biletu na Molo. Karty Turysty wydawane są przez Informację Turystyczną Sopot (Plac Zdrojowy 2 oraz Dworcowa 4) lub Państwo sami możecie odebrać czyste druki i wydawać Karty osobiście swoim gościom.

Przypominamy również o obowiązku rejestracji obiektów noclegowych, jaki nakłada ustawa o usługach turystycznych. Zaszeregowania obiektów hotelarskich (m.in. hotele, motele, pensjonaty, kempingi) do poszczególnych rodzajów i ich ewidencję prowadzi Marszałek Województwa Pomorskiego, a dokładnie tamtejszy Departament Turystyki (tel. 58 32-68-357). Należy pamiętać, iż nazwy rodzajowe obiektów hotelarskich podlegają ochronie prawnej. Oznacza to, iż nie można używać nazw hotel, pensjonat w formie podstawowej ani modyfikowanej, bez stosownej decyzji administracyjnej Marszałka Województwa Pomorskiego.

Usługi hotelarskie mogą być również świadczone w innych obiektach, takich jak pokoje gościnne, apartamenty, wille, hostele. Ewidencja tych obiektów prowadzona jest w Biurze Promocji i Komunikacji Społecznej (tel. 58 521-37-82). Osoby prowadzące działalność gospodarczą polegającą na świadczeniu usług hotelarskich zobowiązane są do wypełnienia wniosku o wpis do ewidencji. W rezultacie Państwa obiekt zostanie zarejestrowany w gminnej ewidencji obiektów świadczących usługi hotelarskie.

Usługi hotelarskie mogą być również świadczone w innych obiektach, takich jak pokoje gościnne, apartamenty, wille, hostele. Ewidencja tych obiektów prowadzona jest w Biurze Promocji i Komunikacji Społecznej (tel. 58 521-37-82). Osoby prowadzące działalność gospodarczą polegającą na świadczeniu usług hotelarskich zobowiązane są do wypełnienia wniosku o wpis do ewidencji. W rezultacie Państwa obiekt zostanie zarejestrowany w gminnej ewidencji obiektów świadczących usługi hotelarskie.

Natomiast osoby fizyczne prosimy o zgłoszenie faktu najmu w Stowarzyszeniu Turystycznym Sopot. STS prowadzi portal www.legalnekwatery.pl, stworzony w celu weryfikacji obiektów noclegów. Ze względu na przypadki oszustw i wynajmu nieistniejących apartamentów, zwłaszcza w okresie letnim otrzymujemy dużą liczbę zapytań dotyczących istnienia obiektów czy kwater pod danym adresem. Dopisanie Państwa obiektu do bazy legalnie funkcjonujących obiektów pozwoli Państwa gościom na spokojną rezerwację oraz podniesie Państwa wiarygodność.

Źródło: Informacja prasowa.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.