Gdyńska aplikacja, która ułatwia życie bywalcom pubów i restauracji

18 Maj
Share on Facebook0Tweet about this on TwitterShare on Google+0Pin on Pinterest0Print this page

Programiści z firmy Speednet z Pomorskiego Parku Naukowo-Technologicznego Gdynia w 24 godziny stworzyli aplikację, która umożliwia składanie zamówień i dokonywanie płatności, bez wstawania od stolika. Autorski projekt dał im zwycięstwo podczas pierwszego w Polsce globalnego Heckathonu Grupy ING, który zakończył się w miniony weekend w Katowicach.

MIĘDZYNARODOWA RYWALIZACJA
Globalny Hackathon Grupy ING, to międzynarodowy konkurs programistyczny, podczas którego zespoły programistyczne z całego świata tworzą innowacyjne usługi i narzędzia przeznaczone dla klientów banków.

W pierwszej polskiej edycji wydarzenia wzięło udział około 400 programistów z całego świata. Do rywalizacji przystąpiło 48 zespołów m.in. z Polski, Hiszpanii, Niemiec, Belgii, Holandii, Włoch, Turcji, Ukrainy, a nawet Singapuru. Podczas tworzenia swoich projektów, uczestnicy korzystali z wirtualnego środowiska, zawierającego symulacje danych o rachunkach i transakcjach, umożliwiającego inicjowanie płatności.

PRAKTYCZNY POMYSŁ
Twórcy aplikacji podkreślają, że, mimo iż pracowali prawie bez wytchnienia przez 24 godziny, efekt jest satysfakcjonujący. Oprócz niekwestionowanego zwycięstwa, udało im się stworzyć aplikację, która ma praktyczne, biznesowe zastosowanie. Paweł Cieszyński – projekt manager w firmie Speednet: „Nasz system działa i przy niewielkim nakładzie pracy można go wdrożyć praktycznie w każdym pubie.”

System o nazwie PubbING zawiera menu, lokalizacje stolików oraz możliwość zdalnego dokonywania transakcji. Po wybraniu zamówienia i dokonaniu płatności w telefonie, obsługa dostarczy nam zamówienie do stolika.

Najtrudniejszym zadaniem było stworzenie od zera gotowego rozwiązania w tak krótkim czasie, które będzie praktyczne, spodoba się jury oraz będzie produktem rozwojowym. Na szczęście, na co dzień pracujemy ze sobą, więc nie pierwszy raz tworzyliśmy coś od podstaw – mówi Piotr Olechnowicz, iOS Developer z firmy Speednet.

7 osób, które stworzyły aplikację, w ramach nagrody, wyjedzie do amerykańskiej Doliny Krzemowej, by uczyć się od gigantów świata innowacji, takich jak Google oraz Apple.

Źródło: Informacja prasowa.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.