Startuje akcja „Bądź rozważny. Nie daj się oszukać”

5 Lut

Ruszyła akcja edukacyjno-promocyjna „Bądź rozważny. Nie daj się oszukać” skierowana do mieszkańców Gdańska. Kampania prowadzona jest w ramach miejskiego Programu Bezpieczeństwa Ekonomicznego i Wsparcia Osób Zadłużonych. Ma ona zwrócić uwagę gdańszczan na problem oszustw i nadużyć finansowych. 

– Warto skorzystać z możliwości uzyskania fachowej wiedzy od praktyków i zabezpieczyć swoje finanse – mówi Paweł Adamowicz, Prezydent Miasta Gdańska. – Dowiedzieć się jak w mądry i racjonalny sposób zarządzać swoim budżetem domowym, by nie wpaść w tarapaty finansowe – dodaje prezydent.

Pierwszy Dzień Bezpieczeństwa Ekonomicznego odbędzie się w najbliższy poniedziałek (8 lutego) w CH Manhattan (Al.Grunwaldzka 82). W godz. 13.00-18.00 będą udzielane specjalistyczne porady dla klientów, odbędą się mini wykłady i pogadanki w przestrzeni biblioteki, bezpłatne konsultacje, dystrybuowane materiały informacyjne i edukacyjne. W przestrzeni galerii zostanie udostępnionych kilkanaście punktów konsultacyjnych i stanowisk informacyjnych dla klientów. Zaproszeni eksperci każdy przypadek przeanalizują indywidualnie i przekażą broszury informacyjne.

Doradzać będą przedstawiciele: Okręgowej Izby Radców Prawnych, Izby Notarialnej w Gdańsku, Urzędu Komunikacji Elektronicznej, Komendy Miejskiej Policji, Narodowego Banku Polskiego, Polskiej Izby Turystyki, Straży Miejskiej, Gdańskiego Zarządu Nieruchomości Komunalnych, Stowarzyszenia Krzewienia Edukacji Finansowej i Ośrodka Doradztwa Finansowego i Konsumenckiego, Stowarzyszenia Program Wsparcia Zadłużonych, Towarzystwa Pomocy im. Św. Brata Alberta – Koło Gdańskie, Wojewódzkiego Urzędu Pracy, Komendy Miejskiej Policji oraz Miejski Rzecznik Praw Konsumentów.

Tego dnia w Bibliotece Manhattan w godz. 13:30-18:00 będzie można wysłuchać wykładów na następujące tematy:
13:30 – 14:00 Jak bezpiecznie szukać oferty turystycznej – na co zwrócić uwagę?
14:00 – 14:30 Jak rozpoznać czy mam problem z zadłużeniem i potrzebuje pomocy?
14:30 – 15:00 Jak i gdzie składać reklamację na usługi telekomunikacyjne?
15:30 – 16:00 Jak nie dać się oszukać….? np. na wnuczka, na policjanta
16:00 – 16:30 Na co zwrócić uwagę przy zawieraniu umów ?
16:30 – 17:00 Zawieranie umów telekomunikacyjnych pod wpływem błędu
17:00 – 17:30 Mediacje w zakresie usług telekomunikacyjnych i pocztowych
17:30 – 18:00 Kupować odpowiedzialnie. Moje decyzje zakupowe i ich wpływ na mnie i na otoczenie.

Wydarzenie jest organizowane w ramach Programu Bezpieczeństwa Ekonomicznego i Wsparcia Osób Zadłużonych. Program ma promować bezpieczne postawy i zachowania w zakresie korzystania z usług finansowych, konsultacji konsumenckich oraz dostępnej pomocy i informacji prawnej. Celem programu jest również zwiększenie poziomu wiedzy gdańszczan z zakresu ekonomii, przydanej przy zarządzaniu domowym budżetem. Akcja trwać będzie do 22 lutego.

UMG_Badz-rozwazny_plakat

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.