410 projektów w Budżecie Obywatelskim

13 Kwi

Ostateczna liczba projektów, które zostały przekazane do gdańskiego Urzędu Miejskiego w wersji papierowej wraz z podpisami mieszkańców w tegorocznej edycji Budżetu Obywatelskiego wynosi 410.

Są to projekty, które zostały przekazane w regulaminowym czasie do 30 marca (10 projektów zostało przekazanych na początku kwietnia i nie zostały przyjęte do dalszego procedowania). Na liczbę 410 składa się 57 projektów ogólnomiejskich i 353 projektów dzielnicowych. – Liczba projektów ogólnomiejskich jest rekordowa w stosunku do wszystkich poprzednich edycji. Bardzo dużo projektów zostało złożonych w dzielnicach, które dysponują dużymi kwotami np. na Chełmie złożonych zostało 26 projektów, we Wrzeszczu Dolnym 23, a na Jasieniu 20. Warto zauważyć, że mniejsze dzielnice składają raczej stałą od lat liczbę projektów – 2, 3 lub 4. Tam mieszkańcy stawiają na kontynuację wcześniejszych projektów i ważny jest dla nich zakres zadania, a nie liczba – komentuje Sylwia Betlej z gdańskiego magistratu.

W projektach ogólnomiejskich widoczna jest tendencja zgłaszania coraz większej liczby projektów tzw. „miękkich” czyli nieinwestycyjnych. Wszystkie projekty są cały czas do wglądu na stronie www.gdansk.pl/budzet-obywatelski.

Znaczny wzrost liczby projektów ogólnomiejskich to powód do zadowolenia, bo mieszkańcy bardzo szeroko i w rożnych aspektach dostrzegają konieczność działań i coraz mniej jest tu inwestycji, a coraz więcej projektów miękkich – mówi Sylwia Betlej.

Dodajmy, że różnica pomiędzy liczbą wniosków zarejestrowanych w systemie elektronicznym, a liczbą wniosków spełniających warunki formalne wynika przede wszystkim z tego, że część wnioskodawców nie dostarcza do urzędu wersji papierowej wniosku. Poza tym niektóre wnioski są wielokrotnie powtarzane w systemie elektronicznym. – Odnotowaliśmy przypadek 5-krotnego wprowadzenia jednego projektu do systemu a ostatecznie jest to jeden dostarczony do UMG projekt – komentuje Sylwia Betlej.

Budżet Obywatelski w liczbach

2013 r. –407 projektów
2014 r. – 189 projektów
2015 r. – 281 projektów
2016 r. – 335 projektów
2017 r. – 412 projektów
2018 r. – 410 projektów 

Budżet Obywatelski 2019 – harmonogram
1–30 marca 2018 r. – przyjmowanie propozycji projektów do realizacji
1 marca–29 czerwca 2018 r. – ocena zgłoszonych projektów pod względem możliwości ich wykonania
3 kwietnia–31 lipca 2018 r. – weryfikacja formalno-prawna i gospodarności propozycji projektów przez Zespół Konsultacyjny
do 27 sierpnia 2018 r. – losowanie numerów projektów na listach Baz Projektów
10–24 września 2018 r. – głosowanie nad propozycjami
do 28 września 2018 r. – ogłoszenie listy wybranych projektów.

Źródło: Informacja prasowa.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.