300 zgłoszeń miesięcznie – warto korzystać z Mapy Porządku!

6 Maj
Share on Facebook0Tweet about this on TwitterShare on Google+0Pin on Pinterest0Print this page

Mapa Porządku Miasta Gdańska to samodzielna aplikacja internetowa i mobilna, służąca do utrzymania czystości i porządku na terenie miasta. Wystarczy zgłosić problem, miejsce, którego dotyczy i czekać na informację zwrotną od służb miejskich, które zajmują się daną sprawą. Jak często mieszkańcy korzystają z tego narzędzia?

W 2016 roku serwis miał ok. 9300 odwiedzin, które skutkowały blisko 300 zgłoszeniami od mieszkańców miesięcznie. Wszystkie są sprawdzane i obsługiwane adekwatnie do potrzeb. Dzięki dużemu zaangażowaniu grupy 30 pracowników, przede wszystkim z Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni, Straży Miejskiej oraz Gdańskiego Zarządu Nieruchomości Komunalnych, możliwa jest systematyczna realizacja zgłoszeń – wyjaśnia Piotr Grzelak, zastępca prezydenta Gdańska ds. polityki komunalnej. – Co ważne, osoba zgłaszająca, jeśli sobie życzy, zostanie poinformowana o rozwiązaniu wskazanego problemu.

Spośród 31 typów zgłoszeń, możliwych do wskazania, większość dotyczyła dziur w jezdni, zaśmieconych terenów, dewastacji znaków drogowych i tablic informacyjnych. Rzadziej zdarzają się przepełnione pojemniki czy uszkodzone ławki. Zgłaszane są także wraki samochodów. – Cały czas będziemy naszą mapę udoskonalać. Wciąż mamy wielką liczbę zgłoszeń w kategorii „inne zdarzenia porządkowe”, co oznacza, że warto poszerzać katalog opcji do wyboru. Ponadto zależy nam, aby jak najsprawniej zajmować się kolejnymi zgłoszeniami, dlatego wyzwaniem jest również dalsze rozwijanie współpracy pomiędzy miejskimi jednostkami – deklaruje Michał Szymański, p.o. zastępcy dyrektora GZDiZ ds. przestrzeni publicznej.

Aby skorzystać z Mapy Porządku należy wejść na mapa.gdansk.gda.pl/mp.

Źródło: Informacja prasowa.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.