Transcom szuka pracowników z językami i rozpoczyna współpracę z AIESEC Gdańsk

15 Maj

Trójmiasto w ostatnich latach stało się jednym z ważniejszych w Polsce graczy na rynku usług dla biznesu (BPO/SSC). Tak jak w całym kraju, również i w Trójmieście branża ta obfituje w projekty językowe. Jak podaje ABSL, aż 13 działających tu centrów usług biznesowych realizuje zadania w ponad 10 językach. Dominujący jest angielski, a inne popularne to: niemiecki, francuski, hiszpański, włoski, rosyjski, ukraiński, a także szwedzki, duński czy norweski.Taka sytuacja na rynku daje szansę na zatrudnienie studentom i absolwentom kierunków lingwistycznych lokalnych uczelni, jak również obcokrajowcom. Pozyskanie kadry władającej językami wciąż jest jednak wyzwaniem dla pracodawców.

• Według danych ABSL, aż 1/3 trójmiejskich centrów usług dla biznesu pracuje w ponad 10 językach.
• Najbardziej popularne są angielski,niemiecki, francuski, hiszpański, włoski, rosyjski, ukraiński oraz języki nordyckie.
• Jak jednak działać i rekrutować, gdy zasoby kadry władającej językami wciąż nie są wystarczające?
• Gdański oddział Transcom sam kształci sobie pracowników, a do tego korzysta ze współpracy z AIESEC University, by dotrzeć do potencjalnych kandydatów.

Edukacja w służbie biznesu
Przykładem działań odpowiadających na potrzeby rynku są m.in. intensywne warsztaty językowe. Z takiej inicjatywy korzysta obecnie firma Transcom, która została partnerem cyklu warsztatów AIESEC – jednej z największych organizacji studenckich w Polsce i na świecie. Jej program warsztatów językowych AIESEC University ma na celu m.in. wsparcie rozwoju kadry posługującej się językami obcymi. Celem Transcom w ramach podjętej współpracy jest dotarcie do studentów i podniesienie ich świadomości co do tego, jak ważne w życiu oraz przyszłej karierze są języki obce.

Jesteśmy przekonani, że jako firma z dynamicznie rozwijającej się branży SSC/BPO na rynku trójmiejskim,prowadząca projekty w wielu językach obcych dla globalnych i krajowych korporacji, możemy służyć organizacji i jej wolontariuszom radą i ekspercką informacją na temat tutejszego rynku pracy. To bardzo ważne, żeby native speakerzy, którzy przyjadą do naszych studentów, znali również rynek i mogli oprócz języka przekazać kursantom wiedzę na temat możliwość zatrudnienia dzięki zdobytym umiejętnościom językowym. Chcemy dotrzeć do kandydatów poprzez edukację, która jest bezcenną wartością na rynku pracy. Kursanci otrzymają od nas również przybory niezbędne w pracy na warsztatach – mówi Karolina Kucharska, Recruitment Manager w Transcom.

Firma zdecydowała się na partnerstwo, ponieważ idea warsztatów jest bliska jej działaniom, co potwierdzają również przedstawiciele AIESEC.

Tak jak AIESEC University, tak i Transcom skupia wiele języków reprezentujących rozmaite kultury. Razem chcemy rozwijać jeszcze więcej wysoko wykwalifikowanych kandydatów, którzy płynnie posługują się różnymi językami. Jednocześnie stawiamy na te same wartości – jasność i uczciwość zasad, kulturę otwartości oraz pracę zespołową i stały rozwój. Wierzymy,że razem jesteśmy w stanie sprawić, by coraz więcej osób poznało wartość porozumiewania się wieloma językami świata, chciało rozwinąć swoje umiejętności lingwistyczne i wykorzystać je w pracy zawodowej – mówi Natalia Sienkiewicz, Head of Global Entrepreneur & Global Talent for Business w AIESEC Gdańsk.

Warsztaty językowe AIESEC University trwają 6 tygodni i kierowane są do osób zainteresowanych kontynuacją lub rozpoczęciem nauki wybranego języka obcego. Zajęcia prowadzone są przez native speakerów z różnych zakątków świata, dzięki czemu uczestnik ma szansę rozwinąć nie tylko umiejętności językowe, ale również poznać inne kultury bez wyjeżdżania z miasta. W każdej turze bierze udział ok. 80 osób. Kursy odbywają się w okolicach marca, maja, lipca, października i stycznia. Aktualnie prowadzone warsztaty, rozpoczęły się 7 maja i potrwają do 22 czerwca.

Ty się uczysz, firma płaci
Współpraca z AIESEC, to nie jedyna inicjatywa,którą podjęła firma w celu rozbudowania zasobów kadry z językami. Rozwijając projekty niemieckojęzyczne, prowadzi dedykowany im program rekrutacyjny „Ty się uczysz, my płacimy”. Polega on na tym, że zatrudniony pracownik, oprócz wypłaty i innych standardowych benefitów pozapłacowych, zyskuje ogromne kompetencje językowe. W okresie pierwszych 4-6 tygodni poświęca codziennie 2-3 godziny na wdrożenie, poznanie specyfiki pracy, projektów, współpracowników. Pozostały czas przeznaczony jest na intensywny kurs języka niemieckiego. – Oczywiście przez cały ten czas pracownik otrzymuje wynagrodzenie.Cel jest taki, by po zakończonym kursie osiągnął kompetencje językowe na poziomie minimum B2. Znajomość języka jest ważniejsza niż doświadczenie, bo przygotowanie merytoryczne odbywa się podczas szkoleń wewnętrznych. W dwóch turach programu wzięło udział łącznie 15 osób. Zatrudnieni pracują przy obsłudze klientów z branży AGD oraz videoweryfikacji klientów niemieckiej firmy telekomunikacyjnej – wyjaśnia Karolina Kucharska.

Źródło: Informacja prasowa.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.