,,Marka w opałach”. Ratunku!

22 Maj

20 maja, w Villi Antonina w Sopocie, odbyło się spotkanie Lady Business Club oraz Akademii Marki z Klasą pod hasłem „Marka w opałach. Jak przygotować się na czarny PR marki?”

Lady Business Club to organizacja zrzeszająca kobiety sukcesu, które są pewne siebie i reprezentują niezwykłą markę. Akademia Marki z Klasą to organizacja szkoleniowa, specjalizująca się w Personal Brandingu. Temat każdego spotkania jest przygotowywany wedle potrzeb kobiet biznesu, nasza konferencja objęła bardzo znany temat w każdej z branż, jak radzić i co robić z krytyką własnej marki. Spotkanie miało charakter warsztatowy, ponieważ wiemy, że bezpośredni kontakt z prelegentem przynosi najwięcej korzyści – wyjaśnia Emilia Bartosiewicz, prezes LBC.

Pierwszą prelegentką była Katarzyna Kędzierska, rzecznik patentowy oraz właścicielka Kancelarii Patentowej w Warszawie. Opowiedziała o tym jak zabezpieczyć swoją markę prawnie, aby uniknąć naruszenia jej wizerunku.

Najważniejsze kwestie zabezpieczenia to zastrzeżenie znaku towarowego, w którego skład wchodzi logo, nazwa, motto, bądź inne aspekty, które zostały oryginalnie wymyślone. Jeśli zasięg naszych działań dotyczy kwestii naukowych, trzeba je koniecznie zabezpieczyć patentem.

Chrońmy wizerunek firmy poprzez zabezpieczenia prawne. Najlepiej w tym celu skorzystać z usług rzecznika patentowego celem zbadania naszej marki, które stwierdzi jak najlepiej powinnyśmy zabezpieczyć naszą firmę. Może się zdarzyć, że nazwa firmy od razu sugeruje branżę, w której pracujemy, co znacznie ogranicza odpowiednią ochronę prawną naszej marki – radziła Katarzyna Kędzierska.

Kolejnym prelegentem był Michał Fedorowicz, założyciel i współwłaściciel największej internetowej agencji ochrony wizerunku w sieci Apostołowie Opinii. Na co dzień zajmuje się moderacją i monitoringiem opinii firm w sieci oraz ich pozycjonowaniem.

Fot. Gordon Blackler
Fot. Gordon Blackler

W dzisiejszym świecie mamy szybki dostęp do informacji, co sprawia, że często musimy się podeprzeć opinią innych. Prowadząc firmę napotykamy się na negatywne opinie na nasz temat. Co robić? Nie straszyć hejtera, nie czepiać się, ale przede wszystkim nie ignorować. Nie ma sensu gadać z idiotą, bo sprowadzi nas do swojego poziomu i pokona doświadczeniem. Monitoring firmy w sieci to podstawa – opowiadał Michał Fedorowicz.

Spotkanie zakończyła loteria wizytówkowa oraz wręczenie dyplomów dla absolwentek programu Bądź widzialną marką zorganizowanego przez Akademię Marki z Klasą. Nie zabrakło również ostatnio modnego i potrzebnego networkingu.

Fot. Gordon Blackler
Fot. Gordon Blackler

Fot. tyt.: Gordon Blackler 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.