EVERYTAP zgarnia całą pulę

19 Lut

Premiera androidowej wersji aplikacji, umowa inwestycyjna, start w Gwatemali i odebranie nagrody Mobile Trends Awards to najważniejsze, co na przełomie roku wydarzyło się w projekcie Everytap. Ten pierwszy polski koncept wykorzystujący komercyjnie technologię iBeacon, znalazł się nagle w samym środku gry o zajęcie rynku programów lojalnościowych wycenianego na kwotę aż 900 mld dolarów w globalnej skali. Czym twórcy wyróżniają się na tle konkurencji?

Złamać status quo
 Nie wierzymy w zastany model lojalnościówek, polegający na zbieraniu punktów wymienianych na przysłowiowego kolejnego burgera. By złapać pierwszych klientów musieliśmy się do niego dostosować, ale teraz z powodzeniem przekonujemy partnerów, by pójść o parę kroków dalej i złamać stataus quo  mówi Adam Pachucki, współtwórca projektu. – Celem Everytap jest zmiana klientów w mile widzianych gości. “Jeśli kojarzycie serial Przyjaciele, gdzie bohaterowie w kawiarni czuli się jak u siebie w domu, to jest to pewien rodzaj doświadczenia, którego nie sposób kupić za pieniądze, a które buduje prawdziwe przywiązanie do miejsca. Jeśli osoby w restauracji panikują, gdy zapomniały portfela, znaczy to, że miejsce nie traktuje ich jak partnera. Everytap ma to zmienić, a przy okazji dostarczyć użytkownikom wyjątkowych wrażeń – kontynuuje.

SONY DSC

Blitzkrieg Everytap
W parę miesięcy ekipie Everytap udało się stworzyć atrakcyjny i zarabiający produkt doceniony prestiżową nagrodą Mobile Trends Awards w kategorii najlepszy mobilny start-up. Poza branżowymi laurami potencjału projektu dostrzeżony został przez fundusz inwestycyjny Black Pearls oraz Michała Jaskólskiego, prezesa Grupy Nokaut S.A, co przekonało ich do grudniowej inwestycji. Od stycznia obok wersji aplikacji na iPhone’y działa jej androidowy odpowiednik zaprojektowany w oparciu o tzw. Material design, czyli najnowsze wytyczne od Google. Obie aplikacje przygotowane zostały w polskiej, angielskiej i hiszpańskiej wersji językowej.

– Wyjście na świat jest wpisane w DNA naszego rozumienia biznesu – mówi Maciej Piwko, prezes spółki, a jako dowód podaje przykład obecnych działań w Gwatemali.

– Kultura jedzenia i spędzania czasu na mieście w Gwatemali świetnie zgrywa się z wizją Everytap. Tutejsi użytkownicy aplikacji mobilnych, podobnie jak właściciele lokali, otwarci są na nowe technologie, podchodząc do nich z zaskakującym entuzjazmem  mówi Eduardo Morales odpowiedzialny za prowadzenie projektu w Ameryce Środkowej. Twórcy przewidują, że Gwatemala, dzięki położeniu w pobliżu tak ogromnych rynków jak Meksyk, Brazylia i USA, będzie dla nich świetnym polem do testów i dalszego rozwoju.

ev3

Nowe możliwości
Kluczem do realizacji wizji twórców jest wykorzystanie głośnej ostatnio technologii iBeacon. Pozwala ona rozpoznawać kontekst sytuacji, w jakiej znalazł się klient. Dzięki temu użytkownicy aplikacji nie muszą pamiętać o niej pamiętać ani nawet wyjmować telefonu z kieszeni, by czerpać korzyści. Do niedawna byłoby to niemożliwe, a dziś przewaga technologiczna pozwala Everytap wyprzedzić konkurencję i poczuć się pionierami. Aplikacja, działając w tle, rozpoznaje, który raz klient odwiedza dane miejsce i ile czasu w nim spędza. Wszystko odbywa się przy tym z troską o prywatność odwiedzających, a ich aktywności odblokowują atrakcje niedostępne dla innych.

Przykłady bonusów dla użytkowników Everytap można mnożyć. Zaproszenia na backstage po koncertach, darmowe miejsce parkingowe i szatnia w klubach, lekcje gotowania z ulubionym szefem kuchni, czy dostęp z wyprzedzeniem do rezerwacji stolika w obleganej restauracji, to tylko część pomysłów twórców na wyróżnianie przyjaciół miejsc.

Głównym kluczem doboru nagród w planach Everytap jest ich wartość emocjonalna.
– Ciężko z uśmiechem na twarzy wspominać darmowe piwo, ale selfie z ulubionym wokalistą oprawia się ramkę i pokazuje znajomym. Na tego typu doświadczeniach nam zależy i właściciele miejsc zaczynają doceniać ich wartość – podsumowuje Kamil Łukasiewicz, współtwórca Everytap.

ev4

Rok rozwoju
Światowe media branżowe przewidują, że zaczynający się właśnie rok należeć będzie do projektów korzystających z technologii iBeacon. Pomimo swoich przejściowych niedoskonałości, zdaje się być ona doskonałą trampoliną dla Everytap, by dzięki nowym możliwościom utrzeć nosa dotychczasowym potentatom i zająć miejsce wśród głównych graczy mobilnych programów lojalnościowych.

Najbliższe 12 miesięcy będzie dla Everytap czasem wdrażania kolejnych funkcjonalności. Projekt zakłada angażowanie we współpracę producentów produktów dostępnych w lokalach, zainteresowanych nowymi możliwościami marketingu. Dzięki środkom z inwestycji zespół może pozwolić sobie na przemyślane działania i dynamiczny rozwój.
Źródło: Informacja prasowa

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.