Dress code dla biznesmamy

1 Lis

Jak powinna wyglądać współczesna businesswoman? Jakie są najczęstsze wizerunkowe wpadki i jak ich uniknąć? O tym rozmawiały uczestniczki zakończonego projektu „Gdyński BiznesMam” skierowanego do mam planujących rozpoczęcie własnego biznesu.

Projekt jest skierowany do gdyńskich mam, które mają małe dzieci i pomysł na biznes. Naszym celem jest pomóc niezdecydowanym w podjęciu decyzji o założeniu własnej działalności gospodarczej. Mamy skorzystały z warsztatów m.in. z pisania biznesplanu, autoprezentacji czy radzenia sobie ze stresem – mówi Magdalena Urban z Gdyńskiego Centrum Wspierania Przedsiębiorczości.

Wczorajsze warsztaty „Dress code. Twój biznesowy styl receptą na sukces” były dla uczestniczek okazją, aby w praktyce dowiedzieć się, na co zwrócić uwagę i czego unikać, żeby nie popełnić modowej wpadki.

Idealny biznesowy dress code zależy od sytuacji. Jeżeli chodzi o bardzo formalne spotkania, to garnitur i garsonka w stonowanych kolorach są wymagane, tak jaki minimalizm, jeżeli chodzi makijaż i fryzurę. Mamy też mniej restrykcyjne rodzaje dress codu jak smart casual. Tu możemy pozwolić sobie na trochę więcej luzu. Nie musi to już być garsonka, ale jakiś element, np. eleganckie spodnie, ale góra już może być swobodniejsza, dopuszczalne są nawet koszule w kwiaty. Oczywiście to też z umiarem. Nie mogą to być jakieś papuzie kolory, ale można sobie pozwolić na jakiś dodatek kolorystyczny czy wzory – mówi Maria Gotkiewicz, specjalistka od rozwoju i wizerunku.

Podczas serii warsztatów uczestniczki poznały podstawowe zasady prowadzenia działalności gospodarczej oraz kwestie prawne i marketingowe z tym związane. To właśnie dzięki zdobytej wiedzy, niektóre z nich jeszcze przed zakończeniem programu zdecydowały się rozpocząć własny biznes.

Udział w warsztatach to dla mnie wiedza, pewność siebie, ale przede wszystkim energia, która popchnęła mnie do założenia własnej działalności, co też zrobiłam jeszcze w trakcie trwania warsztatów. Moim marzeniem było otwarcie coffeshopu, czyli sklepu z kawą z najwyższej półki, a dokładnie z segmentu specialite – mówi Anna Małkowska, uczestniczka warsztatów.

Moje prace nad firmą poszły zdecydowanie do przodu. Mam już gotowy biznesplan. Będę zajmować się fotografią dziecięcą i rodzinną. Zajęcia były bardzo kompleksowe, dowiedziałam się jak założyć firmę, jak ją promować oraz jak podejść do klienta – mówi
Agnieszka Celej, uczestniczka warsztatów.

5. edycja projektu „Gdyński BiznesMam” realizowana była od 12 września do 30 października 2018 roku.

Fot.tyt.: Jan Ziarnicki.

Źródło: Informacja prasowa.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.