Biznes w Gdańsku wciąż rośnie

19 Gru

Gdański Inkubator Przedsiębiorczości STARTER to obiekt, który powstał w 2011 roku, jako efekt intensywnie rozwijanej i nowatorskiej inicjatywy Miasta Gdańska oraz Gdańskiej Fundacji Przedsiębiorczości. Główna misja STARTERA to wspieranie młodych przedsiębiorców, którzy na co dzień mogą korzystać z pomocy i przestrzeni dostępnej w STARTERZE. Jednak społeczność STARTERA to nie tylko startupy, dużą rolę odgrywają również klienci komercyjni. Jak dziś wygląda gdański ośrodek biznesu i jak rozwijała się branża w mijającym, 2014 roku?

Okazuje się, że dla wielu firm obecnych w nowoczesnych kompleksach biurowych większe znaczenie niż widok z najwyższego piętra ma spektrum możliwości, które umożliwiają im intensywny rozwój, dostęp do wiedzy i wielu narzędzi biznesowych oraz otoczenie pozytywnie wpływające zarówno na kontakt z przedsiębiorcami, jak i kreatywny odpoczynek. Takie rozwiązania cenią sobie firmy skupione w STARTERZE, którego łączna powierzchnia użytkowa wynosi ok 6 500 m2. Dziś, po niespełna 3 latach od otwarcia STARTERA, budynek zajęty jest niemal w 100 proc., a lista oczekujących na zwalniające się biura wciąż się wypełnia.

Często słyszymy od odwiedzających nasz budynek, że jest to jedyne takie miejsce, które w tak ciekawy sposób łączy ze sobą nowoczesną przestrzeń biurową z niepowtarzalnym klimatem. Wystarczy spojrzeć na zaprojektowany przez Arkadiusza Grzędzickiego,niezwykły i bajecznie kolorowy pokój rodem z Alicji w Krainie Czarów – Crazy Room. Może do niego w dowolnej chwili zajrzeć każdy, kto potrzebuje inspiracji, ciekawego miejsca na spotkanie w kreatywnym otoczeniu lub po prostu wytchnienia od codziennej pracy – mówi Michał Zaraś, Lease Manager ze STARTERA.

Obecnie z oferty STARTERA korzysta ponad 200 firm, z czego prawie połowa ma swoją fizyczną siedzibę. Tylko w samym 2014 roku współpracę nawiązało ok. 100 firm, w tym ponad 40 nowych najemców, a wśród nich Brand24, który wybrał gdański biurowiec jako trzecią lokalizację dla swoich biur w Polsce, po Wrocławiu i Warszawie.

Poza tym klienci stale rozbudowują swoją ofertę oraz powiększają zasoby pracowników. Jedną z takich firm jest proponujący autorskie rozwiązania informatyczne oraz konsulting biznesowy Nearshoring Solutions, który po kilku latach potrzebował jeszcze większej przestrzeni do dalszego rozwoju.

Niedawno świętowaliśmy 10-lecie naszej działalności. Firma cały czas dynamicznie się rozwija i zatrudnia obecnie ok. 80 osób. Naturalnym procesem rozbudowy Nearshoring Solutions była konieczność wynajmu dużej powierzchni. Cieszę się, że ta zmiana była możliwa w obszarze STARTERA, z którym jesteśmy związani od początku jego istnienia. To jedno z ciekawszych miejsc na mapie Trójmiasta, którego wnętrze i działalność współgra z charakterem naszej firmy – mówi Małgorzata Wasilewska, PR Manager Nearshoring Solutions Sp. z o.o.

Rozwój i chęć dalszego korzystania z kreatywnych przestrzeni biurowych zauważalna jest również wśród inkubowanych firm – w samym 2014 roku kilka kolejnych pozostało w Inkubatorze po zakończeniu procesu inkubacji przewidując dalszy, intensywny rozwój swojej działalności. Co sprawia, że młode firmy tak często decydują na skorzystanie z instytucji otoczenia biznesowego?

STARTER, jako jeden z nielicznych ośrodków biznesu, dysponuje lokalami biurowymi już od 20 m2, wciąż niespotykanych w biurowcach klasy A. To połączenie, szerokich możliwości i stosunkowo niewielkich kosztów operacyjnych, pozwoliło nam skupić się na naszym celu – dalszym rozwoju naszych innowacyjnych produktów – mówi Sebastian Langowski, Prezes Zarządu Jami-Jami Sp. z o.o.

Nasze atuty związane są z elastycznymi warunkami umów najmu, zarówno jeżeli chodzi o terminy, powierzchnię, jak i aranżację. Dodatkowo, do dyspozycji dajemy również komfortową przestrzeń do spotkań biznesowych w postaci Centrum Konferencyjno-Szkoleniowego oraz wielofunkcyjnych sal, w tym wspomnianego wcześniej innowacyjnego Crazy Roomu, gdzie do głowy przychodzą niesamowite pomysły. Oferujemy także networking, kontakty i wiedzę doradców czy inwestorów – mówi Michał Zaraś, Lease Manager ze STARTERA.

To właśnie dzięki networkingowi i wielu inicjatywom – zarówno organizowanym, jak i odbywającym się w STARTERZE – możliwe jest skorzystanie z wiedzy mentorów, wysłuchanie doświadczonych przedsiębiorców, wymiana wizytówek i kontakt z wieloma osobami z Polski, jak i z zagranicy. Tylko w mijającym, 2014 roku, w Centrum Konferencyjno-Szkoleniowym odbyło się ponad 200 wydarzeń!
Przyszły rok zapowiada się równie interesująco. Trójmiejski biznes wciąż nabiera tempa i wkracza w nowe obszary, wychodząc tym samym naprzeciw przedsiębiorcom, którzy szukają nowych, niewykorzystanych dotąd, ciekawych przestrzeni oraz wsparcia w rozwoju swoich firm. Dla nich STARTER, oprócz dotychczasowej oferty, przygotowuje również nową jakość wnętrz i otoczenia biznesowego w rewitalizowanym obszarze Dolnego Miasta. Obecnie trwają prace wykończeniowe w budynku przy ul. Reduta Wyskok 2, w którym w nowym roku swoje siedziby ulokują firmy ze szczególnym uwzględnieniem branż kreatywnych.

Źródło: Informacja prasowa

Fot.tyt.: Materiały prasowe GIP Starter

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.