Suchą stopą pod dnem Martwej Wisły (FOTO)

19 Paź

Niepowtarzalną okazję do przejścia suchą stopą pod lustrem Martwej Wisły, mieli wszyscy mieszkańcy Trójmiasta i okolic, którzy pojawili się na Dniu Otwartym budowy Tunelu pod Martwą Wisłą. 

Od godziny 10.00 w niedzielę (19.10) mieszkańcy miasta tłumnie przybywali na teren budowy Tunelu pod Martwą Wisłą. Warto podkreślić, że to jedyna tego typu konstrukcja w Polsce. Dwutunelowy fragment Trasy Słowackiego o długości całkowitej 1,4 km będzie przebiegał pod Wisłą na głębokości w swym najniższym miejscu prawie 35 m. Każdy z tuneli będzie miał po dwa pasy ruchu. Połączony zostanie z drugim tunelem za pomocą siedmiu mini tuneli będących drogami ewakuacyjnymi.

Tunel wykonany został metodą drążoną, za pomocą maszyny wiercącej TBM (Tunnel Boring Machine), która drogą głosowania dokonanego przez gdańszczan, została ochrzczona imieniem Damroka. Specjalna maszyna do drążenia tunelu została wyprodukowana w miejscowości Schwanau w Niemczech. Stamtąd, w częściach, drogą morską i lądową przetransportowana została do Gdańska. Jej największe elementy przypłynęły na holenderskim statku Deo Volente w październiku 2012 roku.

Ze względu na trwające intensywne prace, do oglądania i zwiedzania została udostępniona tylko jedna z rur tunelu. Spacery odbywały się tylko w jednym kierunku. Dla wszystkich, którzy zdecydowali się przejść tunelem, na jego końcu przy Węźle Ku Ujściu (Trasa Sucharskiego) czekały bezpłatne autobusy, które odwoziły zwiedzających w stronę Dworca Głównego. Tuż przed wejściem, zwiedzający poznawali ciekawostki inżynierskie dotyczące inwestycji i maszyny wiercącej.

Wyloty z tunelu zlokalizowane będą na wysokości nabrzeży „Dworzec Drzewny” od strony Ku Ujściu w odległości ok. 520 m od wschodniego brzegu Martwej Wisły i „Dworzec Wiślany” od strony Węzła Marynarki Polskiej w odległości ok. 370 m od zachodniego brzegu Martwej Wisły.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.