Ruszyła kampania „Wchodzę – zawsze jest jakieś wejście”

7 Maj

Tradycyjnie maj ogłoszony został miesiącem wrażliwości i tym samym w Gdyni wystartowała kampania społeczna „Wchodzę – zawsze jest jakieś wejście”. Ma ona pokazać, że każdy powinien mieć szansę uczestniczenia we wszystkich aspektach życia codziennego.

Kampania ma pokazywać, że każdy powinien mieć możliwość uczestniczenia w życiu społecznym na wszystkich jego szczeblach, a niepełnosprawność nie może być powodem gorszego traktowania, pozbawiania lub ograniczania dostępu np. do edukacji, pracy, ogólnodostępnych usług, wsparcia społecznego czy życia kulturalnego.

Bardziej niż na likwidowaniu barier architektonicznych, zależy nam na uwrażliwianiu społeczeństwa na problematykę nie tylko osób poruszających się na wózkach, ale także rodziców z dziećmi w wózkach i starszych mieszkańców naszego miasta – tłumaczy Magdalena Biegańska z Biura Pełnomocnika Prezydenta Gdyni ds. Osób z Niepełnosprawnością.

W ramach kampanii odbędzie się wiele wydarzeń towarzyszących. Będzie okazja do wzięcia udziału w pikniku kulinarnym, zabawy w wiosenny plener fotograficzny, uczestniczenia w zawodach integracyjnych, a także pospacerowania po Śródmieściu czy też udziału w leśnym spacerze „na kółkach”.

Ideę akcji przybliżają plakaty, ulotki informacyjne i przypinki dostępne w różnych punktach miasta. Wolontariusze z Centrum Współpracy Młodzieży rozprowadzą po gdyńskich lokalach gastronomicznych i handlowych specjalne naklejki, zaś na gdyńskich trolejbusach pojawi się hasło „Wchodzę – zawsze jest jakieś wejście”.

Ponadto o kampanii informuje animacja promująca dostępność przestrzeni publicznej oraz aktywność osób z niepełnosprawnościami. – Główną bohaterką akcji jest Ula, która za pomocą krótkich, wesołych filmików animowanych przedstawia problemy, z jakimi spotykają się osoby poruszające na wózkach. – mówi Magdalena Biegańska. Film będzie emitowany w Gdyńskim Centrum Filmowym przed wybranymi projekcjami.

Więcej na temat kampanii znajduje się na stronie internetowej www.gdynia.pl/wchodze oraz fanpage’u kampanii.

Fot.tyt.: Kampania „Wchodzę – zawsze jest jakieś wejście” // fot. www.facebook.com/kampaniawchodze.

Źródło: Informacja prasowa.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.