O zjawisku selfie w kulturze, grach indie i big data

10 Wrz

18 września (piątek) na Uniwersytecie Gdańskim odbędzie się konferencja dotycząca nowych trendów w kulturze i ich zastosowaniu w działaniach animacyjnych i kulturalnych. Naukowcy i praktycy kultury, którzy przyjadą do Gdańska z całej Polski, poruszą m.in. tematy: krytycznej edukacji medialnej, marketingu treści, grywalizacji, selfie w kulturze, otwartych instytucji kultury, gier planszowych i pedagogiki teatru. Start: godzina 9:00. Wstęp wolny. 

Dyskusje i prezentacje konferencji podzielone są na cztery panele tematyczne. Głównymi osiami wystąpień będą polityka kulturalna i zarządzanie kulturą, zjawiska kulturowe zachodzące w nowych mediach, aktywność instytucji w nowych mediachi oraz edukacja i animacja. Konferencja odbędzie się na Wydziale Nauk Społecznych Uniwersytetu Gdańskiego przy ul. Bażyńskiego 4. Wstęp wolny, rejestracja nie jest wymagana.

Konferencja jest ważną okazją do spotkania osób zajmujących się kulturą z różnych punktów widzenia. Rozmawiać ze sobą będą badacze i animatorzy, edukatorzy i urzędnicy, twórcy polityki i działacze. Pomysł na badanie Kultury od Nowa pojawił się z dwóch powodów: po pierwsze, by łączyć środowiska, dla których kultura ma znaczenie i by wymienić się perspektywami na to, co w kulturze się zmienia. Będziemy rozmawiać o wyzwaniach, jakie dla kultury niesie big data, grywalizacja, partycypacja obywatelska i cyfryzacja. Jednocześnie zastanowimy się, z czym sobie na co dzień w polu kultury nie radzimy, czego nie rozumiemy i nad czym musimy ciągle pracować – mówi dr Krzysztof Stachura, socjolog z Uniwersytetu Gdańskiego, współorganizator konferencji.

Obrady plenarne rozpocznie Piotr Zbieranek z Instytutu Badań nad Gospodarką Rynkową, który opowie o kulturze jako czynniku jakości życia Pomorzan oraz Joanna Kabrońska z Politechniki Gdańskiej, która przybliży słuchaczom i słuchaczkom obszar big data w przestrzeni kultury. Podczas konferencji usłyszymy również o: kulturotwórczej roli kawiarni (raport studentów socjologii UG), grywalizacji w pracy biblioteki na przykładzie gry „Planeta zapomnianych książek”, internetowych poradniach językowych, o tym czy cyfryzacja jest wytrychem współczesnej kultury, czy o krytycznej edukacji medialnej. Pełen program konferencji dostępny jest na stronie internetowej.

Marek Maruszczak i Elżbieta Maruszczak z Uniwersytetu Warmińsko – Mazurskiego nie tylko opowiedzą o grywalizacja w pracy biblioteki, ale też zaproszą uczestników konferencji do wzięcia udział w zabawie „Planeta zapomnianych książek”.

Chcemy zaprosić osoby uczestniczące w konferencji do prostej gry, której dodatkowym efektem będzie sporządzenie listy najciekawszych polskojęzycznych publikacji naukowych o tematyce grywalizacyjnej. Podobnie jak w innych grywalizacjach, które organizujemy, również tym razem najbardziej aktywni uczestnicy mogą liczyć na nagrody rzeczowe, w tym czytnik ebooków. Rejestracja i zadania do wykonania znajdują się na stronie – mówi Elżbieta Maruszczak.

Konferencji towarzyszą warsztaty współorganizowane przez Koalicję Otwartej Edukacji: „Gdzie popełniamy błędy? Teoria i praktyka wolnych licencji w pracy edukacyjnej i działalności instytucji kultury”, które poprowadzi Marcin Wilkowski.  Zapisy do 15 września pod adresem: kultura.od.nowa@obserwatorium.ikm.gda.pl.

Źródło: Materiały prasowe.

>>DOŁĄCZ DO WYDARZENIA NA FACEBOOKU<<

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.