Finał Coca-Cola Cup we współpracy z Miastem Gdańsk

1 Kwi

Krajowy finał 17. edycji Coca-Cola Cup odbędzie się 20 czerwca na Targu Węglowym w Gdańsku. Wydarzenie, inspirujące młodych ludzi do uprawiania sportu, zostanie zorganizowane we współpracy z Miastem Gdańsk. Jak co roku Coca-Cola Cup aktywizuje około 40 000 gimnazjalistów z całego kraju. Organizacja finału Coca-Cola Cup 2015 na Targu Węglowym w Gdańsku to efekt współpracy firmy Coca-Cola z Miastem Gdańsk. Projekt wpisuje się w ideę partnerstwa publiczno-prywatnego, która ma na celu promowanie aktywności fizycznej, zwłaszcza wśród młodych ludzi, co jest jednym z priorytetów zarówno firmy Coca-Cola, jak i Miasta.

Sport pozytywnie wpływa na zdrowie oraz pozwala prawidłowo się rozwijać. Jest także dla młodych ludzi doskonałą platformą społeczną – pomagającą nawiązać relacje z rówieśnikami, kształtującą charakter. W społeczeństwie, które w coraz mniejszym stopniu angażuje się w zajęcia ruchowe, konieczne jest podejmowanie działań inspirujących do aktywności fizycznej ludzi w każdym wieku.
Wychodząc naprzeciw tym potrzebom, Coca-Cola inicjuje dialog z samorządami, budując partnerstwo publiczno-prywatne, mające na celu promowanie aktywnego trybu życia. Te działania dotykają wielu obszarów: infrastrukturalnego, programowego w zakresie wychowania fizycznego i zajęć dodatkowych, a także wsparcia dla osób i organizacji propagujących aktywność fizyczną.

Wspieramy wszelkie programy, które propagują zdrowy, aktywny tryb życia wśród młodych ludzi. Znakomitym przykładem takiej inicjatywy jest Coca-Cola Cup, dlatego bardzo się cieszę, że finał tegorocznej edycji turnieju odbędzie się właśnie w Gdańsku. W naszym mieście na każdym kroku czuć sportowego ducha. Jesteśmy aktywni, otwarci na sport czego dowodem są liczne programy zachęcające do aktywności fizycznej. Już dziś zapraszam wszystkich na Targ Węglowy na finał Coca-Cola Cup 2015, który z pewnością przyniesie wiele sportowych emocji i dobrej zabawy – powiedział Paweł Adamowicz, prezydent Gdańska.

Coca-Cola Cup to najstarszy i jeden z największych piłkarskich turniejów młodzieżowych w Polsce. Rozgrywany nieprzerwanie od 17 lat, co roku angażuje około 40 000 gimnazjalistów z całego kraju. Rozgrywkom kibicują tysiące widzów w całej Polsce. W tegorocznej edycji bierze udział 3948 zespołów – to rekord turnieju w obecnej formule, czyli odkąd Coca-Cola Cup jest skierowany wyłącznie do gimnazjalistów. Z województwa pomorskiego zgłosiły się 192 drużyny: 129 męskich i 63 damskie. Obecnie jest rozgrywana pierwsza faza turnieju. Finały wojewódzkie odbędą się od 14 maja do 14 czerwca. Podczas finału 20 czerwca na Targu Węglowym w Gdańsku stanie boisko z naturalną trawą – tam odbędą się decydujące mecze tegorocznej edycji Coca-Cola Cup. Do dyspozycji kibiców będzie oddana trybuna, z której będzie można oglądać rozgrywki i dopingować młodych zawodników. Wśród kibiców będzie między innymi ambasador projektu – Robert Lewandowski. Ponadto każdy odwiedzający będzie mógł skorzystać z licznych atrakcji w sąsiadującej z boiskiem Strefie Aktywnego Życia – porozmawiać z ekspertami i dowiedzieć się, jak żyć zdrowo i aktywnie na co dzień, a także spróbować swoich sił w różnych zabawach i dyscyplinach sportowych. Wydarzenie uświetni również koncert młodej gwiazdy polskiej sceny muzycznej.

Coca-Cola Cup pomógł zaktywizować już ponad 680 000 młodych ludzi. Turniej od 17 lat konsekwentnie bawi,uczy i przekonuje młodych ludzi i ich rodziny do uprawiania sportu. Bardzo nas cieszy, że naszą inicjatywę w tym roku wsparło Miasto Gdańsk. Z dużą radością i optymizmem obserwujemy przychylność sektora publicznego w kontekście współpracy z biznesem. Zbieżność naszych celów w obszarze promocji altywności fizycznej przynosi wymierne korzyści przede wszystkim dla lokalnych społeczności, które poprzez przedstawianie im ciekawej i atrakcyjnej oferty stają się bardziej aktywne. Bardzo wierzymy, że przyciągając ich na tego typu wydarzenia zaszczepimy w nich miłość do ruchu – powiedziała Anna Solarek, kierownik ds. projektów sportowych w Coca-Cola Poland Services.

Jednym z głównych założeń strategii firmy Coca-Cola jest promocja aktywności fizycznej, zachęcanie ludzi do ruchu oraz wspieranie walki z epidemią otyłości na świecie. Coca-Cola Cup jest jednym z wielu elementów realizacji tych założeń. Innym przykładem jest program Lider Animator – Obudź Swoje Ciało, inspirujący lokalne społeczności, w tym młodzież, do aktywnego życia. W ponad 100 krajach na całym świecie Coca-Cola jest zaangażowana w przeszło 250 programów promujących sport i aktywność fizyczną. Ambicją firmy jest zaktywizowanie 100 milionów ludzi na całym świecie do 2020 roku.

Partnerem technicznym turnieju jest firma Zina. Wielki finał zostanie zorganizowany we współpracy z Miastem Gdańsk.

O ZAANGAŻOWANIU COCA-COLA W SPORT:
Coca-Cola już od ponad stu lat wspiera dyscypliny sportowe. Przez ten czas zaangażowała się w wiele różnorodnych międzynarodowych, krajowych i lokalnych imprez sportowych. Wspierała między innymi Igrzyska Olimpijskie, Mistrzostwa Świata w Piłce Nożnej i Lekkoatletyczne Mistrzostwa Świata. Poprzez swoje programy marketingowe i komunikacyjne Coca-Cola promuje wartości sportowe i podkreśla duże znaczenie aktywności fizycznej.

Coca-Cola wspiera Ruch Olimpijski od 1928 roku i jest najstarszym korporacyjnym partnerem Igrzysk. Firma ceni sobie wartości, jakie przyświecają Ruchowi Olimpijskiemu, takie jak przyjaźń, dążenie do doskonałości i szacunek. Jako odpowiedzialny sponsor wykorzystuje zaangażowanie w Igrzyska do inspirowania ludzi na całym świecie, aby zmienili swoje zachowania.

Coca-Cola od ponad 80 lat, a dokładniej od Mistrzostw Świata FIFA w Urugwaju w 1930 r., związana jest także z piłką nożną. Jest najstarszym partnerem korporacyjnym FIFA, z którą współpracuje od 1978r. Od 1988 roku Coca-Cola współpracuje też z UEFA jako Oficjalny Sponsor Mistrzostw Europy. Coca-Cola angażuje się w futbol na każdym poziomie – sponsoruje największe imprezy piłkarskie, jak Mistrzostwa Świata czy UEFA EUROTM, ale też realizuje w ponad 100 krajach liczne turnieje piłkarskie dla młodzieży, w tym Coca-Cola Cup.

Coca-Cola sponsoruje ponad 250 programów promujących sport i aktywność fizyczną w ponad 100 krajach na całym świecie. W Polsce przykładami takich programów jest jeden z największych i najstarszych turniejów piłkarskich dla młodzieży Coca-Cola Cup, w którym do tej pory uczestniczyło prawie 680 tysięcy młodych ludzi oraz program Lider Animator-Obudź Swoje Ciało, który nagradza finansowo najciekawsze projekty, mające na celu zachęcać lokalne społeczności, w tym młodzież, do aktywnego życia. W ciągu trzech edycji program wsparł 75 projektów z całej Polski na łączną wartość ponad 700 000 złotych, aktywując tym samym blisko 180 000 osób.

Fot.tyt.: Finał Coca-Cola Cup 2014 w Gdyni 

Źródło: Materiały prasowe

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.